Ranking MBLM ocenia firmy według tego, jak silną więź emocjonalną mają z konsumentami. Agencja przeprowadziła ankietę wśród 6200 konsumentów w wieku od 18 do 64 lat zamieszkujących tereny USA, Meksyku i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, aby lepiej zrozumieć ich indywidualne relacje z markami, które kochają.

Pierwsze dziesięć miejsc rankingu to mieszanka ikonicznych amerykańskich marek i rozwojowych firm technologicznych, skupiająca w sobie 15 kategorii, w tym media i rozrywkę, fast foody czy podróże. Pierwsza pozycja raczej nikogo nie zdziwi, bowiem to Disney okazał się marką o najwyższym ogólnym związku emocjonalnym z klientami. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się odpowiednio Apple i Amazon. W pierwszej dziesiątce mamy też Chevroleta, Harley-Davidsona, Netflixa, PlayStation, YouTube’a, Forda i Chick-fil-A. Nike znalazł się na 15 miejscu, zaś Adidas dopiero na 85.

Jednak spośród wszystkich 15 kategorii objętych badaniem najbardziej interesującym segmentem są marki luksusowe. „Luksus zaliczył spadek w naszym rankingu, co jest zaskakującym wynikiem ze względu na prestiż i wartość marek z tej branży” – powiedział partner zarządzający MBLM Mario Natarelli. „Wierzymy, że marki z tej branży skorzystają na zmianie swojego podejścia i na większym odwoływaniu się do emocji konsumentów” – dodał.

Spośród wszystkich badanych marek luksusowych Rolex okazał się najlepszy, szczególnie wśród mężczyzn i osób o dochodach powyżej 100 000 dolarów. Mimo to szwajcarski gigant znalazł się na ogólnej liście dopiero na 83 miejscu. Według badania luksusowi klienci przywiązują dużą wagę do „rozpieszczania i zadowalania się” podczas zakupów. Tiffany & Co. jest uznawane za najlepszą markę dla ludzi o dochodach poniżej 100 000 dolarów. Badanie wykazało również, że pokolenie milenialsów jest silnie związane z Gucci, co akurat nie dziwi. Pisaliśmy o tym w poniższym linku. Co z tego, skoro Tiffany znalazło się na 100. miejscu, zaś Gucci na 138. Louis Vuitton uplasowało się na 135. Nie ma rewelacji.

ZOBACZ TEŻ: Jakie marki najbardziej kochają millenialsi? Popularny włoski dom mody na czele

Tu możecie zobaczyć 10 najlepszych marek ogółem:

1. Disney

2. Apple

3. Amazon

4. Chevrolet

5. Netflix

6. Harley-Davidson

7. PlayStation

8. YouTube

9. Ford

10. Chick-fil-A

Tu z kolei lista 10 najlepszych marek luksusowych:

1. Rolex

2. Cartier

3. Tiffany & Co.

4. Chanel

5. Jaguar

6. Louis Vuitton

7. Gucci

8. Prada

9. Land Rover

10. Burberry

Całą listę możecie zobaczyć pod tym adresem.