Jaki jest najlepszy sposób przygotowania wódki? Czy powinno się ją pić saute?

Najlepsza odpowiedzią na to pytanie są słowa ambasadorki wódki Beluga w Polsce, Darii Pasieki: Przywykliśmy do picia wódki mocno schłodzonej, a wręcz zmrożonej. Jest to pozostałość po czasach gdy w Polsce były dostępne wódki niskiej jakości, a ich smak był mało wyrafinowany. Tworząc wódkę Beluga gorzelnicy stworzyli produkt, który warto skosztować w temperaturze pokojowej aby poczuć pełnię smaku i poznać wszystkie nuty smakowe składników użytych przy tworzeniu tego wyjątkowego trunku. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać wódkę Beluga do przygotowania wieczornego cocktailu, na naszym profilu FB konsumenci znajdą wiele przepisów, przygotowanych specjalnie dla nich.

Czy z piciem wódki związane są takie zwyczaje jak z winem? Da się dobrać wódkę do potraw? Jak powinno się ją podawać?

Wbrew pozorom, wódka to bardzo wdzięczny produkt do food pairingu, który do nie dawna zarezerwowany był tylko dla wina. Tę zmianę podejścia do wódki obserwujemy od jakiegoś czasu. Wraz z pojawieniem się wódka Beluga Gold Line i za sprawą szefa kuchnia Anatolija Komma i jego zestawu smakosza, kucharze na całym świecie chętnie zaczęli tworzyć własne menu nawiązują do nut smakowych wódek Beluga. Zresztą z wódką Gold Line mamy własny rytuał serwowania. Kiedy w restauracji zamówimy taką butelkę, kelner przy nas rozbije lak na korku, omiecie resztki z szyjki butelki - wszystko specjalnym młotkiem z miotełką a następnie wyciągnie korek i rozleje wódkę do kieliszków Beluga. Całość wygląda spektakularnie!

Czym wyróżnia się wódka przygotowywana w mariinskiej destylarni?

Na pewno smakiem. Wódka Beluga to zbalansowany i wielowymiarowy smak, w którym można wyczuć różne nuty smakowe w zależności czy pijemy wódkę Beluga Noble, Celebration, Gold Line czy pełną ziół Beluga Hunting.  Proces leżakowania lub jak to mówią niektórzy specjaliści „odpoczywania” wpływa na smak i aromat naszych wódek. Proces ten, w zależności od linii, trwa od 30 do 90 dni.

Czy syberyjski klimat ma wpływ na ostateczny smak wódki?

Syberia to nadal jeden z najczystszych rejonów Świata. Tam zbieramy ręcznie składniki, które używamy przy tworzeniu wódki. W samym sercu Syberii znajdują się studnie artezyjskie, to właśnie z nich z głębokości 300 metrów czerpiemy idealnie czystą wodę artezyjską, którą dodatkowo poddajemy filtracji przy wykorzystaniu piasku kwarcowego i srebra.

Wódkę Beluga Celebration tworzy się z bardzo skrupulatnie wyselekcjonowanych składników. Z czego dokładnie się ją przygotowuje?

Najważniejsze składniki we wszystkich naszych wódkach to spirytus słodowy, wytwarzany naturalną metodą fermentacji i najczystsza woda ze studni artezyjskich. Smak wódki Beluga Celebration dodatkowo jest wzbogacany po przez niewielki dodatek owsa i miodu.

W wódce Beluga Celebration bardzo istotną rolę odgrywa niezwykle pieczołowicie przygotowana butelka. Jak wygląda proces jej powstawania?

Każda butelka to inny proces, ale aby go przybliżyć przytoczę jako przykład tworzenie butelki Beluga Celebration. W tym przypadku nasi mistrzowie stosują metodę próżniową, pokrywając szkło podwójną powłoką platynową. Kiedy wyschnie, 24 godziny później, zostaje pokryta złotym lakierem. Szatę graficzną wykonujemy sitodrukiem przy wykorzystaniu 3 kolorów - czarny, biały i złoty. Ostatni etap to poddanie całej butelki na działanie wysokiej temperatury w piecu. Wisienkę na torcie stanowi ręcznie przygotowany znak Beluga, którym jest sygnowana każda nasza butelka.

Czy w rozwoju produkcji wódki widać pewne trendy? Czy w kolejnych latach możemy spodziewać się więcej produktów nawiązujących do tradycyjnych receptur?

Wyraźnym trendem na rynku jest podnoszenie jakości produktów. Każdy producent stara się mieć w swoim portfolio produkt premium. Możemy zauważyć dwie różne drogi do osiągnięcia tego celu: nadanie cech premium markom istniejącym lub tworzenie nowej marki premium od podstaw. Na pewno w kolejnych latach ten segment będzie się dynamicznie rozwijał, co związane jest ze wzrostem zamożności społeczeństwa, zmian nawyków konsumentów a także chęci poznawania nowych smaków.