Jedna z najsłynniejszych sieci fast-food na świecie mocno wzięła się za swój wizerunek. Efekty przyjętych przez McDonalds strategii widzimy już teraz, również w Polsce.

Kilka miesięcy temu firma ogłosiła projekt "Scale for Good", który zakłada, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla klientów będą pochodzić ze źródeł odnawialnych: z recyklingu lub certyfikowanych (takie działania popiera aż 93 proc. badanych przez McDonald's!). W Polsce już w tym miesiącu dostrzeżemy zmiany - do 27 stycznia w wybranych restauracjach w kraju (w Warszawie, Katowicach, Gdańsku i Wrocławiu) będą testowane papierowe słomki.

Ponadto zmianie uległ skład Happy Meala. W miejsce jabłka zostały wprowadzone cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, a miejsce musu Kubuś Jabłko-Banan zajął Mus Truskawkowy. Zmniejszono również pojemność soków. McDonald's - oprócz produkcji nowych opakowań - zmniejsza kaloryczność zestawów dla dzieci.

"Scale for Good" zakłada także ograniczenie ilości antybiotyków w wołowinie, ponieważ - jak wykazały badania - nawet niewielkie dawki antybiotyków przyjmowane z żywnością przez dłuższy czas mogą przyczyniać się do powstawania w organizmie ludzkim lekoopornych szczepów bakteryjnych.

Wegańskie menu w ofercie McDonald's - gdzie?

Jednak z największym przytupem 2019 rok rozpoczęły restauracje McDonald's w Wielkiej Brytanii, gdzie jest już dostępna oferta wegańska. Oprócz wegańskiego wrapa dla dorosłych, pojawił się również wegański Happy Meal (w tej samej cenie co zwykły), a w nim Happy Meal Veggie Wrap składający się z wegetariańskich nuggetsów z warzyw (w składzie jest groszek, pomidory i ryż) z sosem z czerwonego pesto, sałatą lodową i keczupem.

 

 

Można się spodziewać, że niebawem podobna oferta będzie dostępna w restauracjach McDonald's w innych krajach. Czekacie?