Cepelia powstała w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego. Charakterystyczną cechą pawilonu była lekka, przeszklona fasada, która przypominała gigantyczną witrynę sklepową. Cepelia przez lata była jednym z najbardziej charakterystycznych budynków w Warszawie. Modernistyczny pawilon, który stoi w ścisłym centrum miasta, przy rondzie Dmowskiego, to jeden z niewielu tego typu obiektów, które ocalały do dziś. W latach 60-tych, kiedy powstał był perłą architektury modernistycznej. Dziś stał się wielką, chaotyczną powierzchnią reklamową.

McDonald’s zamiast Cepelii

Za nowy projekt będzie odpowiadała warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt, założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę. Pracownia odpowiadają między innymi za nowe oblicze Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” przy Placu Bankowym 1, budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży. Jak zapewniają architekci, plan przebudowy został przygotowany w oparciu o oryginalne projekty Stępińskiego. Wykonane zostaną też te elementy oryginalnego projektu, które ze względu na ówczesne braki technologiczne nie mogły powstać w latach 60-tych.

Mimo tak ambitnych planów inwestora i pracowni architektonicznej, miejsce zmieni swoje zastosowanie. W środku nie znajdziemy już bowiem kultowego sklepu z pamiątkami z całej Polski – właśnie Cepelii, ale fastfoodową restaurację McDonald's. Jak zapowiada jednak Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, sieci zależy na zachowaniu wszystkich walorów architektonicznych tego budynku i harmonijne wpisanie się w krajobraz centrum stolicy.

Zastosujemy też bardziej subtelny branding zewnętrzny. – zapowiada Borys-Karwacka.