Te dwie marki mogą wydawać się zupełnie odmienne pod względem artystycznym i estetycznym, a ich historie są zjednoczone tylko w oparciu o marzenia założycieli. Ale te marzenia stale rozwijały się w ostatnich dekadach, by w XXI wieku pozwolić Gucci i Louis Vuitton stać się topowymi markami luksusowymi świata.
Tak wynika z zestawienia najcenniejszych marek świata firmy konsultingowej Interbrand. Choć czołowe miejsca zajmują firmy technologiczne (odpowiednio Apple, Google i Amazon), to okazuje się, że najszybciej rosnącym sektorem jest handel towarami luksusowymi. W Top 100 pojawiło się dziewięć firm z branży produktów luksusowych. Ich łączną wartość wyceniono na pond 117 mld dolarów.
Gucci (33 najcenniejsza marka globalna we wszystkich sektorach) zostało wycenione przez Interbrand na 15,949 miliarda dolarów i odnotowało w tym roku wzrost wartości o 23 proc., dzięki czemu jest najszybciej rozwijającym się sprzedawcą luksusowych produktów. Za ten wzrost zdaniem Interbrand odpowiadają m.in. wewnętrzne zaangażowanie Gucci w markę, szybkie reagowanie na zmiany i wyzwania rynku.
ZOBACZ TEŻ: Jakie marki najbardziej kochają millenialsi? Popularny włoski dom mody na czele
Z kolei Louis Vuitton, które należy do grupy luksusowych marek LVMH kierowanej przez miliardera Bernarda Arnaulta, ma wycenę wynoszącą 32,2 miliardy dolarów. Wartość tej firmy wzrosła w ciągu roku o 14 proc. To sprawia, że Louis Vuitton jest najcenniejszą luksusową marką na świecie. Na liście uplasowała się na 17 miejscu.
Według Interbrand, nawet Chanel, Hermès, Burberry, Prada, Fendi, Tiffany i Cartier nie pojawiają się na ich liście topowych marek świata tak konsekwentnie, jak Gucci i Louis Vuitton. A tak wygląda pierwsza 20:
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Coca-Cola
- Samsung
- Toyota
- Mercedes
- McDonald’s
- Disney
- BMW
- IBM
- Intel
- Cisco
- Nike
- Louis Vuitton
- Oracle
- GE
- SAP
Tu możecie zobaczyć całą listę Interbrand.