Te dwie marki mogą wydawać się zupełnie odmienne pod względem artystycznym i estetycznym, a ich historie są zjednoczone tylko w oparciu o marzenia założycieli. Ale te marzenia stale rozwijały się w ostatnich dekadach, by w XXI wieku pozwolić Gucci i Louis Vuitton stać się topowymi markami luksusowymi świata.  

Tak wynika z zestawienia najcenniejszych marek świata firmy konsultingowej Interbrand. Choć czołowe miejsca zajmują firmy technologiczne (odpowiednio Apple, Google i Amazon), to okazuje się, że najszybciej rosnącym sektorem jest handel towarami luksusowymi. W Top 100 pojawiło się dziewięć firm z branży produktów luksusowych. Ich łączną wartość wyceniono na pond 117 mld dolarów.

Gucci (33 najcenniejsza marka globalna we wszystkich sektorach) zostało wycenione przez Interbrand na 15,949 miliarda dolarów i odnotowało w tym roku wzrost wartości o 23 proc., dzięki czemu jest najszybciej rozwijającym się sprzedawcą luksusowych produktów. Za ten wzrost zdaniem Interbrand odpowiadają m.in. wewnętrzne zaangażowanie Gucci w markę, szybkie reagowanie na zmiany i wyzwania rynku.

ZOBACZ TEŻ: Jakie marki najbardziej kochają millenialsi? Popularny włoski dom mody na czele

Z kolei Louis Vuitton, które należy do grupy luksusowych marek LVMH kierowanej przez miliardera Bernarda Arnaulta, ma wycenę wynoszącą 32,2 miliardy dolarów. Wartość tej firmy wzrosła w ciągu roku o 14 proc. To sprawia, że ​​Louis Vuitton jest najcenniejszą luksusową marką na świecie. Na liście uplasowała się na 17 miejscu.

Według Interbrand, nawet Chanel, Hermès, Burberry, Prada, Fendi, Tiffany i Cartier nie pojawiają się na ich liście topowych marek świata tak konsekwentnie, jak Gucci i Louis Vuitton. A tak wygląda pierwsza 20:

  1. Apple
  2. Google
  3. Amazon
  4. Microsoft
  5. Coca-Cola
  6. Samsung
  7. Toyota
  8. Mercedes
  9. McDonald’s
  10. Disney
  11. BMW
  12. IBM
  13. Intel
  14. Facebook
  15. Cisco
  16. Nike
  17. Louis Vuitton
  18. Oracle
  19. GE
  20. SAP

Tu możecie zobaczyć całą listę Interbrand.