Biznesowo, ostatnie lata "Twojego Weekendu" nie były zbyt kolorowe (nie to, co sama jego zawartość). Dwutygodnik z roku na rok tracił rację bytu. A to z racji na rozwój Internetu, w którym można było znaleźć znacznie więcej treści niż na kilkudziesięciu stronach magazynu. I to w znacznie lepszej jakości. W końcu pod koniec zeszłego roku wydawca "Twojego Weekendu" postanowił rozstać się z niedochodowym tytułem. Najpierw wystawił go na aukcji na Allegro zatytułowanej "Kultowe Prosperujące Wydawnictwo Twój Weekend BCM!". Oferta szybko zniknęła jednak z platformy sprzedażowej. Na początku nie było wiadomo, dlaczego. Teraz wszystko jest już jasne!

"Twój Weekend" znika z rynku

Jak się bowiem okazuje, "Twój Weekend" został zakupiony przez grupę kilku sponsorów i fundację Sukces pisany Szminką. Za przejęciem tytułu nie stały jednak pobudki biznesowe, ale ideologiczne. Inspiratorami akcji była grupa osób z agencji VML, portalu Gazeta.pl i studia produkcyjnego Papaya Films. Na czym polegał ich pomysł na nowy "Twój Weekend"?

Nabywcy praw do magazynu postanowili zrealizować akcję bez precedensu. Zamiast dalej wydawać magazyn postanowili bowiem go zamknąć. I to w jakim stylu! Z okazji Dnia Kobiet wypuszczą na rynek specjalny, ostatni numer pisma, który nazwali "Ostatni Twój Weekend". Tym razem zamiast serii pornograficznych sesji znajdziemy w nim "48 stron bez seksizmu". Magazyn swoim ostatnim wydaniem chce zwrócić uwagę na problem seksualnego poniżania kobiet. O powodach swojej decyzji poinformowali nas organizatorzy akcji:

- Całe pokolenie współczesnych mężczyzn z wypiekami na twarzy kupowało “Twój Weekend”, by spróbować zakazanego owocu, podglądać “dorosłe sprawy”, czerpać wiedzę o seksie i dziewczynach. Dziś są naszymi ojcami, współpracownikami, szefami, kolegami, często nieświadomymi stereotypów, którymi wciąż się posługują. Dlatego potrzebujemy szczerej dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Bo równość jest nam potrzebna: w pracy, w szkole, w domu.

"Ostatni Twój Weekend" - co w środku? 

Ciężko się z nimi nie zgodzić. W ostatnim, historycznym wydaniu „Twojego Weekendu” znajdą się rubryki, dla których mężczyźni przez lata ustawiali się w kolejkach przed kioskami: Wasze fantazje, Dossier, Pozycje, Plakat czy Dziewczyny numeru. Tym razem zamiast zdjęć roznegliżowanych pań, znajdziemy tam jednak artykuły o profeministycznym wydźwięku.

Tego, że magazyn będzie wyglądał inaczej niż poprzednie, możemy domyślić się już z jego okładki. W sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films udział wzięły Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk.

"Ostatni Twój Weekend" - gdzie i kiedy kupić, cena

"Ostatni Twój Weekend” pojawi się na rynku w Dzień Kobiet - 8 marca 2019. Magazyn będzie zawierał historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron, będzie kosztował 9,99 zł.

Nakład 20 tys. egzemplarzy będzie dostępny w salonach Empik i kioskach, a także w Internecie. Trzymamy mocno kciuki za inicjatywę!