Model Taycan, choć z oczywistych względów nie jest adresowany do każdego, znalazł sobie całkiem spore grono miłośników. Trudno się dziwić – samochód ma całkiem spory zasięg, imponujące osiągi, a przy tym zdecydowanie może się podobać. Jedynym, co tak naprawdę można mu zarzucić, jest pewien brak praktyczności. To samo musieli zauważyć włodarze Porsche, bo właśnie na rynku pojawiła się nowa wersja Taycana, którą nazwano Cross Turismo.

Porsche Taycan Cross Turismo – wygląd

Nowa wersja Taycana wizualnie jest rozwinięciem pomysłu z bazowego modelu. Samochód jest nieco dłuższy niż oryginał, dzięki czemu zwiększyła się zarówno przestrzeń bagażowa, jak i ta dostępna dla pasażerów. Trudno tu jednak mówić o szczególnie oszałamiających wartościach – bagażnik jest większy od tego w Taycanie o zaledwie 39 litrów (jego pojemność wynosi 446 litrów), a pasażerowie jadący na tylnej kanapie mają niemal 5 cm więcej dostępnej przestrzeni nad głowami. Istnieje także możliwość, aby w nowej wersji Taycana zwiększyć prześwit – w tym przypadku konieczna będzie jednak dopłata do pakietu Offroad.

Porsche Taycan Cross Turismo – wersje i ceny

Taycana Cross Turismo można kupić w jednej z czterech wersji silnikowych, które zarazem określają bazowe wyposażenie (choć to oczywiście można w dużym zakresie modyfikować). Najtańsza wersja to 4, co oznacza, że w standardzie kupujący otrzymuje napęd na 4 koła. Aby wejść w jej posiadanie, trzeba się przygotować na wydatek o 47 tysięcy większy, niż w przypadku bazowego Taycana. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że „zwykły” Taycan ma napęd tylko na tylną oś.

Tak natomiast prezentują się ceny wszystkich wersji:

  • 4 (380 KM, z overboost – 476 KM) – od 436 000 zł
  • 4S (490 KM, z overboost – 571 KM) – od 486 000 zł
  • Turbo (625 KM, z overboost – 681 KM) – od 668 000 zł
  • Turbo S (625 KM, z overboost – 761 KM) – od 810 000 zł

Osiągi Cross Turismo są tylko marginalnie gorsze od zwykłego Taycana – Turbo S przyspiesza do 100 km/h w czasie 2,9 sekundy (Taycan Turbo S 2,8 s).