W artykule na Paper Magazine dziennikarka słusznie pisze, że wszyscy na Instagramie wyglądają dziś tak samo. Te same selfie, te same podpisy i być może ten sam chirurg plastyczny. „W erze algorytmów istnieje formuła na zdobycie tych wszystkich polubień i obserwujących. Chcieliśmy sprawdzić, czy możemy ją rozszyfrować” – napisała.

Aby to zrobić, magazyn przeanalizował 100 najpopularniejszych kont influencerów na Instagramie. Rozpatrzono takie kryteria jak wiek, lokalizację oraz pochodzenie etniczne gwiazd z Instagrama. Nie brano za to pod uwagę osób, które są sławne poza serwisem (aktorów czy gwiazd reality show).

CZYTAJ TEŻ: Facebook wprowadzi zmiany na Instagramie i WhatsAppie. Co czeka użytkowników?

Za stworzenie portretu idealnego influencera, a właściwie influencerki, odpowiedzialny był grafik komputerowy Nicolas Rapp. Rezultat raczej nie jest szokujący, gdyż nie odbiega zbytnio od dominujących kryteriów piękna w społeczeństwach zachodnich.

Jaka jest ta idealna twarz? Najprościej ujmując, należy do młodej, białej Amerykanki. Nie powinno to dziwić, bowiem właśnie takie dziewczyny przeważają na liście 100 najpopularniejszych kont na Instagramie. Większość z nich związana jest z urodą, modą oraz modelingiem. Jeśli chodzi o pochodzenie geograficzne, można zauważyć, że ponad jedna trzecia influencerów mieszka w Los Angeles. Paper Magazine wskazuje jednak, że Brazylia jest szczególnie dobrze sklasyfikowana na liście.

Influencerem z największą ilością obserwujących jest Huda Kattan (@hudabeauty). Aż 38 mln ludzi ogląda jej filmy i zdjęcia z makijażu. Paper Magazine zaznacza także, że jeżeli któraś marka chce wypromować swój produkt na koncie jednego z najpopularniejszych influencerów, musi zapłacić mu lub jej co najmniej 20 tys. dolarów.