Od kilkunastu lat łatwo zauważyć pewne trendy na rynku perfum. Oferta klasycznych zapachów maleje, a w ich miejsce pojawiają się zupełnie nowe, odważniejsze kombinacje. Są jednak pewne rzeczy, które się nie zmieniają. Najwybitniejsi twórcy zapachów na świecie wciąż są zgodni, że dobrze dobrane perfumy to takie, które oddają charakter konkretnej osoby.

Właśnie dlatego dobranie nowego zapachu sprawia nam tyle kłopotu. Wszystko opiera się na zapachowej metaforze, która powinna osobom trzecim przybliżać nasze cechy i osobowość. Okazuje się, że teraz odzwierciedlenie swoich upodobań przez perfumy może być prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pod jednym warunkiem – jesteście molami książkowymi.

Znana na całym świecie niezależna księgarnia Powell's Book stworzyła linie perfum „Powell's by Powell's", która ma być produktem dla osób kochających zapach starych książek. Według producentów perfumy są unisexowe, a poza starym papierem w gamie zapachowej można wyczuć też drzewo sandałowe i fiołki. Ciekawym zabiegiem jest też opakowanie perfum, które po postawieniu na półce, idealnie zlewa się z resztą biblioteki. Flakon perfum został wyceniony na 25 dolarów i można go zakupić na internetowej stronie księgarni.