Ferrari SF90 Stradale: osiągi

Od kilku lat Lamborghini, Aston Martin czy McLaren próbują podważyć pozycję Ferrari. Producent z Maranello znów zostawił konkurencję w tyle za sprawą modelu SF90 Stradale. Pojazd ten będzie pierwszym seryjnym supersamochodem Ferrari z napędem hybrydowym. Odpowiedź na wyzwania rzucane przez konkurencję jest brutalna: SF90 Stradale ma aż 1000 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Obłęd!

Jak uzyskać taką moc? Sercem samochodu jest silnik V8 o pojemności 3,99 litra. Do tego Ferrari dorzuciło trzy jednostki elektryczne i zmiażdżyło konkurencję uzyskanymi parametrami. Co ciekawe, producent z Maranello po raz pierwszy w historii zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, a wszystkie inne komponenty zamontowano tak, by obniżyć środek ciężkości. Układ wydechowy nie jest wykonany ze stali, lecz ze stopu niklu, chromu i żelaza. Sam silnik spalinowy generuje zatem 780 KM. A elektryki?

Silniki elektryczne w SF90 Stradale wygenerują 220 KM. Dwa z nich znajdują się przy przednich kołach, a trzeci z tyłu, między skrzynią biegów i silnikiem spalinowym. Umożliwią one przejechanie bez użycia benzyny 25 km i pozwolą rozpędzić się aż do 135 km/h.

Najciekawszym zabiegiem wykonanym przy konstruowaniu SF90 Stradale było … wyeliminowanie biegu wstecznego ze skrzyni biegów! Jak zatem cofać nowym Ferrari? Dwa silniki elektryczne z przedniej osi napędzają samochód, gdy ten jedzie do tyłu. 

W kwestii dystrybucji mocy, inżynierowie z Maranello skorzystali z napędu na cztery koła. Zdarzyło się to tylko do tej pory tylko raz. Oprócz tego, w celu zbilansowania dodatkowej masy, zbudowano nową płytę podłogową z połączenia aluminium i włókna węglowego. 

Ferrari SF90 Stradale: design, jakiego Ferrari jeszcze nie stworzyło

Tak futurystyczne Ferrari jeszcze nie było. SF90 ewidentnie nawiązuje do modelu F8 Tributo, lecz projektanci chwalą się, że jest to najbardziej wydajny i zaawansowany w kwestii aerodynamiki projekt, jaki kiedykolwiek stworzyło Ferrari.

Ferrari SF90 Stradale będzie dostępny w dwóch wersjach. Standardowej (choć przy tym designie i osiągach ciężko nazwać to „standardem”) oraz w jeszcze bardziej rasowej wersji: Assetto Fioriano.  

Zapewni on dodatkowo jeszcze bardziej sportowe zawieszenie, lżejsze materiały i tylne skrzydło, które zadba o maksymalny docisk. 

Spekuluje się, że Ferrari SF90 Stradale pojawi się na drogach na początku 2020 roku. Producent z Maranello już składa zamówienia.