Hobby wielu piłkarzy jest kolekcjonowanie (lub częsta wymiana) samochodów i Robert Lewandowski nie jest wyjątkiem. Zawodnik Bayernu Monachium obecnie może sobie pozwolić na zakup praktycznie dowolnego samochodu na świecie. I choć nie jest on tak zawziętym kolekcjonerem jak Cristiano Ronaldo (o autach Portugalczyka opowiemy innym razem), to w jego garażu znalazło się kilka naprawdę ciekawych pojazdów. Oto byłe i obecne samochody Roberta Lewandowskiego!

Samochody Roberta Lewandowskiego – Matiz, Sierra, Bravo

Lewandowski swoją drogę na piłkarski szczyt rozpoczynał w polskich drużynach – najpierw reprezentował barwy Znicza Pruszków, a następnie przeniósł się do Lecha Poznań. I zanim pojawiła się oferta z Borussi Dortmund, która wiązała się ze zdecydowanie wyższym zarobkami niż w polskich ekipach, Lewandowski jeździł samochodami, cóż, dość przyziemnymi. Jego pierwszymi pojazdami były niezwykle popularny swojego czasu na polskich drogach Daewoo Matiz, a także Ford Sierra oraz Fiat Bravo. Pierwsze dwa z wymienionych należały do ojca piłkarza, natomiast Bravo było już własnością Roberta. Przed przenosinami do Niemiec Robert jeździł jeszcze Renault Laguną trzeciej generacji w nadwoziu coupe.

PRZECZYTAJ TEŻ: Robert Lewandowski ma nowy samochód. To topowa wersja elektrycznego Audi

Samochody Roberta Lewandowskiego – klubowe Audi

Obecnie Roberta Lewandowskiego często można zobaczyć za kierownicą Audi. Powód jest prosty – producent z Ingolstadt ma podpisaną umowę z Bayernem Monachium, w ramach której zawodnicy oraz przedstawiciele sztabu szkoleniowego tego klubu co roku dostają do dyspozycji jeden z nowych modeli Audi. W 2017 roku Lewandowski (a oprócz niego również między innymi Jerome Boateng, Mats Hummels i Thiago Alcantara) zdecydował się na model RS6 Avant. Później w ramach zobowiązań kontraktowych Lewandowski jeździł między innymi Audi Q7, RS7 Sportback oraz e-tron 55 Quattro. W 2021 roku Audi zaoferowało piłkarzom samochody z napędem elektrycznym. W jazdach testowych wzięło udział dziesięciu zawodników bawarskiego klubu, wśród których nie zabrakło oczywiście Roberta Lewandowskiego. Oprócz niego możliwości elektrycznych Audi sprawdzili między innymi Serge Gnabry, Leon Goretzka i Leroy Sane. Lewandowski otrzymał kluczyki do modelu RS e-tron GT z silnikiem o mocy 646 koni mechanicznych. Warto jeszcze wspomnieć, że za czasów gry dla Borussi Dortmund Polak wziął udział w reklamie Opla Astra.

PRZECZYTAJ TEŻ: „To ‚świątynia’ wszystkich sportowców”. Co oferuje restauracja NINE's, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski?

Samochody Roberta Lewandowskiego – Bentley i inne rarytasy

Oprócz samochodu klubowego Lewandowski ma także (lub miał) kilka innych, w które zaopatrzył się we własnym zakresie. Po jego wyborach widać, że szczególnie ceni motoryzację z kraju, w którym spędził ostatni kilka lat. W garażu Roberta znajduje się (lub znajdowało) bowiem sporo niemieckich aut. Jednym z najciekawszych jest bez wątpienia Porsche 911 w wersji Speedster – ten konkretny model został wyprodukowany w niespełna dwóch tysiącach egzemplarzy. Pod jego maską znajduje sześciocylindrowy silnik bokser rozwijający moc 510 koni mechanicznych, a samochód w momencie zakupu kosztował ponad 1,3 miliona złotych. Napastnik Bayernu przez jakiś czas jeździł także innym Porsche, a mianowicie Cayenne w wersji GTS.

Lewandowski był również widziany w kilku samochodach, które świadczą o jego zamiłowaniu do sportowej jazdy. W jego kolekcji znajduje się między innymi Ferrari F12 Berlinetta z silnikiem V12 o mocy aż 740 koni mechanicznych. W garażu znalazło się również miejsce dla Lamborghini Gallardo i Maserati Gran Turismo.

PRZECZYTAJ TEŻ: Robert Lewandowski podpisał kontrakt z polskim gigantem odzieżowym. Piłkarz zaprojektuje własną kolekcję

Piłkarz ewidentnie ceni też samochody marki Bentley. W 2016 roku jeździł Continentalem GT w wersji Speed, a kilka miesięcy temu pochwalił się na Instagramie kolejnym nabytkiem w postaci kolejnego Continentala GT, tym razem w British Racing Green. Lewandowski był też widziany w kilku modelach Mercedesa, w tym między innymi ML III generacji, CL 63 AMG i S 560 Maybach.