Rolex zaprojektował swoją linię GMT-Master dla globtroterów, a nie jako część promocji słynnych napojów bezalkoholowych. Nie zmienia to faktu, że wersja GMT-Master II z obrotowym, dwukolorowym, czerwono-niebieskim bezelem uzyskała przydomek „Pepsi”, ponieważ kombinacja kolorów pasuje do schematu preferowanego przez największego rywala Coca-Coli.

Ten przydomek jest jednak tylko małą dystrakcją, niewartą uwagi miłośników Rolexa, bowiem GMT-Master II to jeden z najbardziej godnych uwagi modeli luksusowej marki. Szczególnie jego wersja z 2019 roku, z 18-karatowym, białym złotem.

CZYTAJ TEŻ: Zegarki Jamesa Bonda. Oto modele, które agent 007 nosił w swoich filmach

Rolex GMT-Master II „Pepsi” (ref. 126719BLRO) ma ikoniczną, niebieską tarczę. Średnica koperty to 40 mm. Zegarek posiada bransoletę Oyster zakończoną klamrą Oysterlock i systemem mikroregulacji Easylink. Jak sam producent wskazuje, bransoleta jest perfekcyjnym połączeniem formy i funkcjonalności, estetyki i technologii, stworzona w taki sposób, aby była zarówno wytrzymała, jak i wygodna.

Pod deklem zamknięto kaliber 3285, certyfikowany szwajcarski chronometr, który posiada wychwyt Chronergy, zwiększający o 15 proc. efektywność pracy, co przekłada się w dużej mierze na 70-godzinną rezerwę chodu. Oprócz daty i standardowym wskazaniem godzin, minut i sekund, mechanizm pozwala również na odczyt czasu w drugiej strefie. Wszystko dzięki dodatkowej, czerwonej wskazówce pracującej w trybie 24-godzinnym i skoordynowanej z obracającym się w dwóch kierunkach bezelem. To pozwala podróżnikom na dostosowanie się do nowej strefy czasowej bez wpływu na precyzyjny pomiar czasu zegarka.

Oczywiście czasomierz tani nie jest. GMT-Master II „Pepsi” wyceniono na 34 400 Euro, co na nasze przekłada się na ok. 147 600 zł. Jednak chętnych raczej nie zabraknie, bo model prezentuje się wspaniale.

CZYTAJ TEŻ: Omega Casamigos Seamaster to świetny hołd dla marki tequili założonej przez George’a Clooneya