Muscle Cary są istotną częścią amerykańskiej popkultury. Były i są ikonami motoryzacji. Były głównymi bohaterami w wielu filmach, na przykład w „Bullit”, czy „Szybcy i wściekli”. Moda na muscle cary wraca, a właściwie już powróciła, o czym świadczy chociażby liczba Mustangów na polskich drogach. Przegląd elleman.pl rozpoczniemy właśnie od najpotężniejszej wersji fordowskiego muscle cara - Mustang Shelby GT500.

Ford Mustang Shelby GT500

Ford otwarcie przyznał, że jest to najpotężniejszy Mustang w historii. Ponadto to najmocniejszy wyprodukowany Ford w ogóle! Nowoczesna technologia i potężne osiągi - to jest właśnie Mustang Shelby GT500.

Pod maską znajdzie się doładowany silnik 5.2 V8. Przy budowie zastosowano powiększone kute korbowody, lepsze chłodzenie i nowoczesny system strukturalnej miski olejowej. Ford Mustang Shelby GT500 osiągnie moc ponad 700 KM i do pierwszej setki rozpędzi się w 3 sekundy. Zainteresowany dostanie dwusprzęgłową automatyczną przekładnię Tremec. Do tego hamulce Brembo i 20-calowe felgi. 

Wnętrze podkreśli rasowy charakter supermocnego Mustanga. Zostanie wyposażony w zestaw cyfrowych zegarów o przekątnej 12-cali i dodatkowo 8-calowy ekran dotykowy. Fotele kubełkowe Recaro, pasy wyścigowe, deska rozdzielcza pokryta włóknem węglowym … lista jest bardzo długa!

Chevrolet Camaro ZL1

Model Camaro został stworzony przez Chevroleta jako odpowiedź na Forda Mustanga. Przez lata stał w cieniu swojego głównego konkurenta, lecz obecnie nowa wersja budzi podziw przede wszystkim za sprawą wspaniałej sylwetki. I te osiągi!

Pod maską ZL1 znajduje się 6.2 litrowy silnik V8 generujący moc 640 KM. Od 0 do 100 km/h Camaro rozpędzi się w około 4 sekundy. Od podstawowej wersji różni się kilkoma rzeczami. Przede wszystkim jest bardziej masywny. Jego nadkola i progi są znacznie poszerzone. Na klapie bagażnika znalazł miejsce spojler. Większa moc wymaga lepszego chłodzenia, stąd też powiększone wloty powietrza i maska zostały specjalnie pod to przygotowane. 

W porównaniu do swojego głównego konkurenta, Mustanga, bardziej nam się podoba wnętrze Camaro ZL1. Kierownica, zegary i komputer pokładowy wydają się być bardziej zintegrowane ze sobą.