Kim jest Akira Nakai San?

Akira Nakai San jest znany w społeczności motoryzacyjnych zapaleńców, jako najsłynniejszy tuner Porsche. W przeszłości był drifterem, lecz zawsze z tyłu głowy myślał o tym, jak bardzo kocha markę ze Stuttgartu. Dlatego też znalazł pracę w warsztacie blacharskim Porsche niedaleko Tokyo. To tam poznał mechanikę tych aut od podszewki i nauczył się o nich wszystkiego, czego tylko mógł. Potem założył swoją własną markę - Rauh-Welt Begriff i... to był początek jego legendy, jako najsłynniejszego tunera Porsche. 

RWB z każdym zmodyfikowanym autem stawało się coraz bardziej popularne. Markę Nakai Sana albo się kocha, albo nienawidzi. Motoryzacyjni konserwatyści przez palce obserwują, co ten mały Japończyk robi z Porsche: powiększa je, poprzez ręczne robione body kity. Przez to auta te wyglądają bardzo agresywnie i niezwykle rzucają się w oczy.

CZYTAJ: Magnus Walker - oto najsłynniejszy kolekcjoner Porsche. Ile samochodów zebrał?

Miałem okazję patrzeć z bliska, jak Nakai San pracuje nad Porsche 911 w podwarszawskim 911 garage. Wokół mnóstwo ludzi i przestrzeń, po której się poruszał wyznaczona czerwoną taśmą. Wokół niego jazgot i na oko 30 osób w ciaśniutkim garażu. Niczym małpa w zoo. A Nakai San? Niczym się nie przejmował. W skupieniu pracował nad Porsche, nie zwracając uwagi na tłum obserwujących go gapiów, paląc jednego papierosa za drugim. W podartym swetrze, za dużych spodniach, poczochranych włosach i z rękami usmarowanymi w brudzie robił swoje. 

Akira Nakai San jest wymierającym gatunkiem tunerów. Wszystkie części, których używa do modyfikowania Porsche, są ręcznie robione na zamówienie. Nakai San nad autem pracuje sam i w zasadzie większość rzeczy robi "na oko" - bez najnowocześniejszej technologii, która w jego mniemaniu psuje motoryzację. Tylko on i maszyna, nad którą pracuje. 

Moja osobiste odczucia? Motoryzacja potrzebuje jak najwięcej takich Nakai Sanów. To właśnie tacy ludzi zaspokajają potrzeby wszystkich entuzjastów motoryzacji - sprawiają, że auta mają duszę!