Pełną specyfikację Sony PlayStation 5 ujawnił architekt systemu Mark Cerny podczas wydarzenia online, które odbyło się zamiast odwołanej z powodu koronawirusa konferencji Game Developers. Poniżej szczegóły:

PlayStation 5: specyfikacja

CPU – 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency)

GPU – 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)

GPU Architektura – Niestandardowy RDNA 2

Pamięć – 16GB GDDR6/256-bit

Szerokość pasma pamięci – 448GB/s

Dysk  – Niestandardowy 825GB SSD

IO Przepustowość  – 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)

Możliwość rozbudowy  –  NVMe SSD Slot

Wejście na zewnętrzne dyski  – USB HDD Support    

Nośnik  – 4K UHD Blu-ray Drive

Jak już Cerny wcześniej wspomniał w wywiadzie dla „Wired”, konsola nowej generacji może pochwalić się procesorem bazującym na trzeciej generacji AMD Ryzen, dyskiem SSD, który eliminuje potrzebę powielania danych, oraz kontrolerami wyposażonymi w technologię „haptic feedback”, które dostosowują wibracje w zależności od tego, co dzieje się w grze. To sprawi, że uderzenie w ścianę samochodem będzie wywoływać inne odczucie niż kopnięcie piłki w FIFA. Nawet podczas biegania przez pola trawiaste wyczujemy różne tekstury.

Konsola korzysta z procesora Zen 2 od AMD, który posiada osiem fizycznych rdzeni i 16 wątków o częstotliwości 3,5GHz. Natomiast GPU RDNA 2 charakteryzuje się 36 jednostkami obliczeniowymi pracującymi na częstotliwościach ograniczonych do 2,23 GHz. To zapewnia 10,28 teraflopów (liczba operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę). PS5 pod tym kątem jest prawie sześciokrotnie mocniejszy niż GPU 1,84-teraflop PS4. Konsola obsługuje grafikę 8K oraz ma wsteczną kompatybilność z tytułami PS4. Ten ostatni punkt może szczególnie cieszyć. 

Zresztą spójrzcie na porównanie obu konsol:

Wciąż nie znamy dokładnej daty premiery PlayStation 5, jej ceny i wyglądu, ale prawdopodobnie zostanie wypuszczona do sprzedaży jeszcze w 2020 roku. Być może w okresie świątecznym. Poniżej możecie zobaczyć konferencję Sony: