Zanim rozpiszemy się o osiągach i danych technicznych, warto zapoznać się z historią nazwy tego modelu. BC - pochodzi od inicjałów Benny'ego Caioli, bliskiego przyjaciela założyciela firmy, Horacio Paganiego. Był on jednym z pierwszych klientów Pagani, a prywatnie jest kolekcjonerem aut.

Pagani Huayra BC: zjawiskowa moc

O tym, że auta produkowane przez Pagani wyglądają zjawiskowo, nie będziemy się rozpisywać. Dużo większe wrażenie zrobiły na nas parametry. A te są kosmiczne. Sercem Pagani Huayry BC Roadster jest 6-litrowe V12 stworzony we współpracy z AMG. Jak możecie się już domyślać, taki silnik umożliwił wyciągnąć na hamowni olbrzymią moc. Mowa tu o 802 KM i 1050 Nm momentów obrotowego. Jakieś pytania?

Do tego cała moc jest przekazywana za pomocą 7-biegowego automatu X-Trac. Rasowa wersja Huayry BC Roadster została odchudzona o około 30 kg, dzięki czemu waży 1250 kg. A to w dużej mierze zasługa materiałów użytych do budowy nadwozia: tytanu i włókna węglowego. W porównaniu z „podstawą”, BC Roadster jest i 52 KM mocniejsze. W dodatku aerodynamika została jeszcze bardziej wzmocniona, co przełożyło się na większy docisk.

Z zewnątrz auto prezentuje się po prostu zjawiskowo. Bardzo agresywna linia, poczwórny wydech i masa elementów z włókna węglowego. W środku po spartańsku, ale tak właśnie miało być - rasowo i agresywnie.

Nie każdy będzie mógł sobie sprawić Huayre BC Roadster. Wyprodukowane zostanie jedynie 40 egzemplarzy. Cena? Około 13 milionów funtów. To niemal trzy razy tyle, co podstawa wypuszczona w 2011 roku! Za jakość się jednak płaci.