Nie wszyscy z was zapewne wiedzą, że w latach 60-tych ubiegłego wieku na ulicach był już model o nazwie Elva. Został on zaprojektowany przez nowozelandzkiego inżyniera - Bruce’a McLarena we własnej osobie. Wówczas samochód ten był prawdziwym rewolucjonistą - zarówno pod względem designu, jak i osiągów. 

McLaren Elva: dane techniczne 

McLaren jest producentem czerpiącym wiele technologii z Formuły 1, królowej sportów motorowych. Utworzono także serię Ultimate Series, która skupia najrzadsze i najbardziej wyjątkowe modele, które opuszczają mury fabryki. Do niej należy także nowa Elva, do której nazwy producent zakupił prawa. Jeśli zastanawia was jak szybki jest McLaren Elva, to odpowiem wam krótko, lecz treściwie: to demon prędkości. Składa się na to masa czynników, lecz zacznijmy od tego, co widzimy.

Elva jest wyposażona w specjalnie dedykowane podwozie i karoserię wykonaną w pełni z włókna węglowego. Aktywny system zarządzania powietrzem (AMS) będzie chronił kierowcę i pasażera, regulując jego przepływ, by zmaksymalizować osiągi. Te z kolei robią wrażenie.

CZYTAJ: McLaren GT - nowa definicja Grand Tourera

Podwójnie doładowane V8 dostarczy 815 KM i rozpędzi Elve do 100 km/h w nieco mniej niż 3 sekundy. Czas, który nowy samochód McLarena potrzebuje, by osiągnąć prędkość 200 km/h, to jedynie 6,7 sekundy. 

Zadowoleni będą również ci z was, którzy lubują się w pięknie brzmiących autach. McLaren zaopatrzył Elve w poczwórny wydech ze stopu Inconel (nikiel, chrom i żelazu) oraz tytanu, dzięki czemu każdy na ulicy będzie mógł delektować swoje uszy. Takie rozwiązanie wzmocni osiągi, poprzez zredukowanie ciśnienia zwrotnego. 

McLaren Elva: cena i dostępność

Producent zapowiedział, że wypuści na drogi jedynie 399 egzemplarzy Elvy. Cena? Około 2 064 115 euro w zależności od stopnia personalizacji możliwemu dzięki McLaren Special Operations (MSO). Rzadko spotyka się projekt, który tak wiernie hołduje swojego klasycznego poprzednika, jak Elva!