Chociaż ceny osiągnięte przez klasyczne samochody na aukcjach nie przebiły tych z poprzedniego roku (w 2019 najdroższym zlicytowanym pojazdem był McLaren F1 z 1994 roku, za którego zapłacono ponad 19 milionów dolarów), to na liście najdroższych oldtimerów znalazło się kilka interesujących pozycji. I można bez wielkiej przesady stwierdzić, że w tej konkretnej dziedzinie 2020 był rokiem Bugatti. Przedstawiciele francuskiej marki stanowią 50% pierwszej dziesiątki najdrożej sprzedanych klasycznych samochodów ostatnich dwunastu miesięcy, plasując się odpowiednio na miejscach pierwszy, drugim, trzecim, czwartym i piątym.

Najdroższym samochodem 2020 roku (jeśli chodzi o klasyki) został Bugatti Type 59 Sports. Pojazd, który opuścił fabrykę w 1934 roku został zlicytowany na aukcji zorganizowanej przez dom aukcyjny Gooding & Company za 12 681 550 dolarów. Cena nie wynika jedynie z faktu, że mamy do czynienia z przedwojennym Bugatti. Ten konkretny egzemplarz był częścią fabrycznego teamu Bugatti podczas wyścigów klasy królewskiej w sezonach 1934 i 1935. W całej swojej historii miał jedynie kilku właścicieli, a jednym z nich był Leopold III Koburg – król Belgii w latach 1934–1951. Nic więc dziwnego, że to właśnie on osiągnął rekordową w 2020 roku cenę.

Kolejne cztery miejsca na liście także należą do Bugatti. 2 miliony dolarów mniej niż wymieniony wyżej Type 59 Sports kosztował Type 57S Atalante, również sprzedany przez Gooding & Company. Pozostałym samochodom nie udało się przekroczyć granicy 10 milionów – Bugatti Type 55 Super Sport Roadster został sprzedany za 7,1 milionów, Type 35C Grand Prix za 5,2 milionów, a Type 55 Two-Seat Supersport by Figoni za 5,06 milionów.

Dopiero na szóstym miejscu znalazł się przedstawiciel innej marki niż Bugatti. I był to samochód stosunkowo nowy, bo wyprodukowany w 2001 roku Ferrari 550 GT1 Prodrive (wszystkie wymienione wyżej to pojazdy przedwojenne). To egzemplarz bardzo rzadki, bo pochodzący z serii liczącej zaledwie 12 sztuk. Co ciekawe, temu konkretnemu Ferrari udało się pobić rekord – został najdroższym samochodem kiedykolwiek sprzedanym na aukcji wyłącznie internetowej. Nowy właściciel zapłacił za niego 4,29 miliona dolarów. Dziesiątkę uzupełniają Lamborghini Miura P400 SV Speciale z 1971 roku, Aston Martin DB3S z 1955 roku, Shelby GTR350R Competition Model „Flying Mustang” z 1965 roku i Ford Mustang GT “Bullitt” z 1968 roku.

Warto też wspomnieć o najdrożej sprzedanym zestawie samochodów w 2020 roku. To miano należy się trzem prototypom Alfa Romeo z lat pięćdziesiątych o nazwie Berlina Aerodinamica Tecnica. BAT5, BAT7 i BAT9 (wyprodukowane odpowiednio w 1953, 1955 i 1957 roku) zostały sprzedane jako komplet przez RM Sotheby’s za 14,8 milionów dolarów.