Naukowcy zajmujący się zagadnieniem zmian klimatycznych ostrzegają o nadchodzącym zagrożeniu, które dotyczy każdego z nas, a wiele osób zmienia swoje dotychczasowe nawyki, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. W walkę z zanieczyszczeniem planety angażuje się także coraz większa liczba firm. 

Jedną z nich jest marka Garnier, która realizuje inicjatywę Green Beauty. Jest to kompleksowa strategia zrównoważonej produkcji, której celem jest dobro natury. Marka w swojej strategii zobowiązuje się do poprawy wpływu swoich produktów w całym ich cyklu w celu zredukowania lub wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko. Brand zobowiązał się dążyć do zaprzestania wykorzystania tworzyw pierwotnych w opakowaniach, tak aby nadawały się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania, wszystkie składniki roślinne i odnawialne będą pozyskiwane w sposób zrównoważony, a dzięki wykorzystaniu energii odnawialnej zakłady przemysłowe będą w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Program Green Beauty jest kontynuacją przyjętej wiele lat temu strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju. Z czasem opracowywane formuły produktów są coraz bardziej naturalne, a wykorzystywane składniki pozyskiwane są w sposób zrównoważony oraz zgodny z zasadami sprawiedliwego handlu. 

Zielona strategia Green Beauty to program, z którego jesteśmy szczególnie dumni. Wierzymy, że odmieni on nie tylko naszą markę, ale przede wszystkim całą branżę kosmetyczną, dzięki czemu troska o planetę i biznes będą mogły iść w parze. Nasze zobowiązania są pierwszym krokiem w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, a my serdecznie zapraszamy Was do aktywnego towarzyszenia nam w tej podróży  mówi elleman.pl Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L’Oréal Poland&Baltics.

Wraz z ogłoszeniem programu Green Beauty francuska marka opublikowała raport z postępów 
w zakresie zrównoważonego rozwoju, który ukazuje obraz tego, co do tej pory zostało już wprowadzone, a także jakie dalsze zobowiązania zostały wyznaczone do 2025 roku. 

W ramach programu Grupy L'Oréal for the Future, Garnier będzie pierwszą marką, która umieści na swoich produktach informacje o wpływie środowiskowym dając w ten sposób możliwość dokonywania bardziej zrównoważonych wyborów. Taka etykieta prezentuje informacje o profilu środowiskowym produktów, klasyfikując je od A do E, przy czym produkty oznaczone jako „A” są uznawane za najlepsze w swojej kategorii. Ocena uwzględnia 14 czynników środowiskowych związanych z pozyskiwaniem surowców, produkcją, transportem, użytkowaniem i recyklingiem. Tylko czy to nie za mało?

Oprócz kompleksowych zmian na wszystkich etapach produkcji, ważne jest zaangażowanie firm w działania, które przyczynią się do pomocy w walce z odpadami z tworzyw sztucznych. Znana na całym świecie marka kosmetyczna nawiązała np. współpracę z organizacjami pozarządowymi takimi jak Ocean Conservancy i Plastics For Change, które od wielu lat walczą zaśmiecaniem oceanów plastikiem oraz działają na rzecz stabilności cen i dostępu zbieraczy odpadów do światowego rynku.

A jak to wszystko ma się w odniesieniu do naszych codziennych zakupów? Wdrożenie inicjatywy Green Beauty wiąże się z wprowadzeniem do oferty nowych produktów, będących zobowiązaniami marki w zakresie zrównoważonego rozwoju. Każde nowe lansowanie stanowi podstawę zobowiązań marki w zakresie zrównoważonego rozwoju, jak choćby linia Bio Hemp z nowym, opatentowanym opakowaniem kartonowym czy linia SkinActive Eco Pads do wielokrotnego użytku. Inne opcje to produkty bez plastikowych opakowań, w 100% biodegradowalne i nadające się do recyklingu jak np. specjalne szampony w kostce.

Wniosek jest zatem jeden. Zakupy należy robić odpowiedzialnie, czytając etykiety i interesując się faktycznymi aktywnościami wszystkich producentów w dziedzinie ochrony środowiska. Nasze odpowiedzialne podejście do ochrony zasobów naturalnych, recyklingu czy odzyskiwania wody w procesie produkcji będzie miało ogromny wpływ zarówno na życie nasze, jak i naszych dzieci. 

ZOBACZ: Czy na pewno tego potrzebujesz, czyli minimalizm na poważnie

CZYTAJ TEŻ: Volvo ratuje planetę. Marka stworzyła wał nadmorski, który walczy z plastikiem!

WIĘCEJ W TEMACIE: Polska marka wymyśliła skórę produkowaną z… jabłek. Bardzo eko!