Hybryda z napędem na wszystkie koła i akumulatorem, który można doładować z domowego gniazda. Taki jest Opel Grandland X Hybrid4, topowy SUV niemieckiego producenta. Samochód, właśnie dzięki zastrzykowi energii elektrycznej, generuje do 300 koni mocy. Flagowy SUV ma trzy silniki. Główny to czterocylindrowy, turbodoładowany, benzynowy 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który ma 200 koni. Prócz niego są dwa motory elektryczne (przedni 110 KM, tylny 113 koni) zasilane z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Ten pierwszy został sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi wraz z inwerterem i mechanizmem różnicowym jest wkomponowany w napędzaną elektrycznie tylną oś. Takie rozwiązanie gwarantuje napęd na wszystkie koła na żądanie, a także możliwość jazdy w jednym z czterech trybów (w pełni na elektryczności, hybrydowy, AWD i sport). To jednak nie wszystko!

Nowy Opel Grandland X Hybrid4 - co musisz o nim wiedzieć?

W przypadku Opla Grandland X Hybride nie ma także problemu z ograniczoną przestrzeni na bagaże – bateria jest pod siedzeniem dla pasażerów. Używając tylko trybu „elektrycznego”, pod warunkiem, że akumulator zostanie wstępnie naładowany z użyciem oplowskiego wallboksa (urządzenie służące do szybszego ładowania w domu; uzupełnianie baterii z gniazdka jest możliwe, ale trwa znacznie dłużej – przyp. red.), można przejechać do 59 km. Specjakiści z Opla twierdzą, że w ten sposób można sporo zaoszczędzić. Ceny prądu w domu są wciąż konkurencyjne w stosunku do paliwa na stacjach. Niestety nie zawsze tyczy się to już ładowarek komercyjnych.

ZOBACZ: DS7 Crossback, czyli motoryzacyjne haute-couture

Dodatkowo, hybrydowy SUV Opla rekuperuje energię przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu – umiejętnie prowadząc ten samochód, można znakomicie wydłużyć zasięg. Grandland X Hybrid4 w Polsce kosztuje od 194 tys zł. Poza elektrycznym Oplem Corsą producent zapowiada elektryfikację wszystkich modeli do 2024 r!

ELLE MAN POLECA: Z plakatu do garażu, czyli 5 najciekawszych hatchbacków na rynku