Nowy Opel Corsa: znaczące zmiany w stylistyce i aerodynamice

Szósta już generacja Corsy ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza: wynosi on jedynie 0,29. To najniższy wynik w klasie. Duża w tym zasługa całkowicie zmienionej stylistyki zewnętrznej, dzięki której Corsa nie tylko wygląda opływowo - ma to przede wszystkim swoje zastosowanie w praktyce.

Patrząc na auto z profilu, prezentuje się bardzo dynamicznie. Dużo zmieniono pod autem. Osłony podwozia, które ciągną się od silnika aż do tylnej osi sprawiają, że auto jest stabilniejsze. Spojler na tylnej klapie zmniejsza turbulencje i jest przydatny szczególnie przy jeździe z dużą prędkością.Zastosowano także rewolucyjne rozwiązanie: w nowej Corsie zamontowano aktywną żaluzję wlotu powietrza. Mówiąc po ludzku, żaluzja ta zamyka się, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Zmniejszy to opór powietrza wpadającego do komory silnika i korzystnie wpłynie na przyjemność z jazdy i spalanie.

Oprócz zmian w aerodynamice, auto wygląda kompletnie inaczej względem ustępującej generacji.  Za sprawą poszerzonych nadkoli i bardziej masywnej bryły, nowy Opel wygląda zdecydowanie groźniej. Zmieniło się wnętrze. Rozmieszczenie wszystkich przycisków i ekranów jest teraz bardziej intuicyjne i przypomina kokpity samochodów klasy premium.

Opel Corsa szóstej generacji zadebiutuje w 2020 roku. Cena za bazowy model to około 50 tys. złotych. To dużo, lecz pamiętajmy o masie udoskonaleń, które inżynierowie z Russelheim wprowadzili do swojego popularnego kompakta.