Nowy Juke, nowa stylistyka

Nowa generacja Nissana Juke ma bardzo trudne zadanie powtórzenia sukcesu swojego poprzednika, ale już na pierwszy rzut oka widać, że zadanie ma bardzo ułatwione. Zaprezentowane w Kolonii auto skierowane jest do kierowców, którzy w segmencie crossoverów cenią nie tylko walory praktyczne, ale także wzornictwo, technologię i osiągi. Samochód przyciąga uwagę zwiększonymi wymiarami, atletyczną sylwetką, atrakcyjnymi 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz stylistyką coupé z dachem, który wydaje się unosić w powietrzu. Oferowane w standardzie reflektory „full LED” zachowały okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”. Nie zabrakło też charakterystycznego dla Nissana grilla z motywem litery V, a w palecie jedenastu kolorów szczególnie wyróżnia się pomarańczowy odcień Fuji Sunset.

ZOBACZ: Nowa Mazda3: mniej znaczy lepiej

Zmiany zaszły także we wnętrzu – względem poprzednika nowy JUKE ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami, a bagażnik powiększono do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze jest teraz eleganckie i bardziej komfortowe. Zwiększony o 10 cm rozstaw osi sprawia, że pasażerowie mają więcej miejsca. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe, sportowo wyprofilowane, jednobryłowe sportowe fotele mogą być pokryte Alcantarą lub skórą.

CZYTAJ TEŻ: Ty też możesz mieć Ferrari Eltona Johna!

Wśród wersji wyposażenia wyróżnia się „N‑Design”, oferując wiele opcji personalizacji. Pozwala to zindywidualizować konkretny egzemplarz i wyróżnić go z tłumu. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia i dachu, który można zamówić kolorach czarnym, srebrnym i czerwonym. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.

Nowy JUKE, nowy silnik

Nowy crossover Nissana napędzany jest 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM, który zapewnia dobre osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.

Nowy Juke, nowe technologie

Auto wyposażone zostało z wielu technologii multimedialnych i wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nissan Juke wykorzystujący „Intelligent Mobility”, jest najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w dotychczasowej historii marki. Po raz pierwszy pojawia się tu zaawansowana technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu. Juke oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, która w tym segmencie jest nowością. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.

Nowy Juke, nowe multimedia

System multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi, za pomocą której pasażerowie mogą łączyć się z Internetem.

Aplikacja NissanConnect Services jest doskonałym mobilnym towarzyszem, pozwalającym na sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Właściciel Nissana JUKE może sprawdzać status zamków drzwi w samochodzie oraz blokować je lub otwierać zdalnie za pomocą smartfona. Dla większego bezpieczeństwa w ten sam sposób można sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą.

Aby jeszcze bardziej ułatwić życie kierowcy, z Nissanem JUKE można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Tą drogą można między innymi sterować światłami oraz przesyłać do pokładowego systemu nawigacji współrzędne docelowego punktu podróży.

Nowy Juke, nowa cena

Rozbudowany został także system nagłośnienia „Bose Personal Plus”. Osiem potężnych głośników (w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli) oferuje efektowe doznania słuchowe. Nowy Nissan JUKE, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Polsce otrzymają swoje samochody pod koniec listopada. Podstawowa wersja Nissana Juke wyceniona została na 67 900 złotych.

NAJNOWSZE: Stara ciężarówka Volvo może sprzedać się za miliony. Wszystko za sprawą Banksy’ego