Moto Guzzi V9 Bobber to sportowy custom, który tchnął nowe życie w segment bobberów z silnikami o średniej pojemności. To motocykl z własną osobowością, budowaną przez takie detale, jak matowy lakier i masywne opony. Dokładnie tak, jak w maszynach budowanych w USA po II wojnie światowej, które ścigając się na torach ziemnych, zapoczątkowały modę na bobbery.

Moto Guzzi V9 Bobber - design

Klasyczna forma V9 Bobber Sport ma w sobie dużo sportowego ducha i agresywnego stylu, który wziął się właśnie z tych wyścigów. Podkreślają to pojedyncze siodło i obniżona kierownica typu drag bar, które pozwalają kierowcy na zajęcie pochylonej, zwartej i lekko sportowej pozycji. Przyjemność prowadzenia motocykla ma źródło w jego optymalnie dobranych komponentach: sztywnej ramie i regulowanych amortyzatorach Öhlins, dających możliwość ustawienia napięcia wstępnego sprężyn, tłumienia i odbicia. Dzięki nim kierowca nie odczuwa wstrząsów na drobnych nierównościach, a przy tym ma pełną kontrolę nad maszyną w każdym zakresie prędkości.

Moto Guzzi V9 Bobber - niepodrabialny dźwięk

Nie do podrobienia jest także dźwięk V-twina klasy 850 ccm, który podkreślony został przez specjalne, homologowane tłumiki slip-on malowane na czarny mat, wykonane częściowo z aluminium. Ich gładki kształt i lekko ukośny sposób montażu podkreślają wyścigowe aspiracje modelu V9 Bobber Sport.

Moto Guzzi V9 Bobber - kolory

Schemat kolorów, jakie zastosowano w Moto Guzzi V9 Bobber to połączenie matowej czerni z agresywnym pomarańczowym lakierem na zbiorniku paliwa, skróconym przednim błotniku i aluminiowych osłonach bocznych. Nie zabrakło też naturalnie emblematu orła Moto Guzzi. W ciemnych barwach utrzymano także pozostałe elementy motocykla: blok silnika z ożebrowaniem cylindrów, przednią lampę, widelec z gumowymi osłonami, aluminiowy korek wlewu paliwa czy zestaw wskaźników, chroniony przez niewielką, aluminiową owiewkę.

Moto Guzzi V9 Bobber - premiera, cena

Pierwsze egzemplarze nowego V9 Bobber Sport pojawią się w ofercie Moto Guzzi już w marcu 2019 roku. Cena tego modelu ustalona została na poziomie 45 900 zł. Dużo czy mało za takie cudo? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie już sami.

Moto Guzzi V9 Bobber – dane techniczne

Silnik: 

  • Typ: 4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie V, montowany wzdłużnie, kąt rozwarcia cylindrów 90 st., dwa zawory na cylinder
  • Chłodzenie: Powietrzem i olejem
  • Pojemność skokowa: 853 cm3
  • Średnica x skok tłoka: 84 x 77 mm
  • Współczynnik kompresji 10.5: 1
  • Moc maksymalna: 55 KM (40,44 kW) przy 6250 obr/min
  • Moment obrotowy: 62 Nm przy 3000 obr/min
  • Układ paliwowy: Wtrysk elektroniczny; jednostka MIU Marelli ze zintegrowanym sterowaniem 2-stopniową kontrolą trakcji
  • Starter: Elektryczny
  • Zbiornik paliwa: 15 litrów, w tym 4 litry rezerwy
  • Norma emisji: Euro 4
  • Wydech: 2 w 2, stalowo aluminiowy, z trójdrożnym katalizatorem i podwójną sondą lambda
  • Emisja CO2 (wg cyklu WMTC): 118 g/km
  • Spalanie (wg cyklu WMTC): 5,0 l/100 km

Nadwozie:

  • Rama: Stalowa, kołyskowa
  • Rozstaw osi: 1465 mm
  • Prześwit: 116,1 mm
  • Zawieszenie przód: Standardowy widelec, Ø 40 mm
  • Zawieszenie tył: Dwustronny wahacz z dwoma regulowanymi amortyzatorami Öhlins
  • Hamulce przód: Stalowa tarcza pływająca Ø 320 mm, czterotłoczkowy zacisk Brembo
  • Hamulce tył: Tarcza 260 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy
  • Koła: Odlewy aluminiowe
  • Obręcz przedniego koła: 3.50” x 16”
  • Obręcz tylnego koła: 4.00” x 16”
  • Opona przód: 130/90 - 16”
  • Opona tył: 150/80 B 16”