Nowe Porsche 911 Carrera 4S nad Alpami

Nowe Porsche 911 Carrera 4S miało swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec roku 2018 r. Od tego czasu nie mogliśmy się doczekać, aż samochód przyjedzie do Europy. Jak się okazało, Porsche postanowiło spełnić marzenia wszystkich techno-futurystów i samochód do Europy zamiast przyjechać – przyleciał! Od tego przynajmniej zaczęła się europejska premiera modelu 911, którą marka zaledwie pod koniec zeszłego tygodnia zorganizowała w austriackich Alpach -  wysoko nad miasteczkiem Zell am See. Było na co popatrzeć, choć organizacja takiego przedsięwzięcia nie była łatwa. Jak się bowiem dowiadujemy, samochód miał zostać dostarczony bezpośrednio do Alm, które jest położone 1408 m n.p.m. I to właśnie z racji położenie geograficznego miejscowości, na wielkie wejście (a raczej wefrunięcie) Carrery 4S wynajęto specjalny helikopter!

To, czego dowiedzieliśmy się z najnowszej, nietypowej prezentacji nowego Porsche 911 Carrera 4S to to, że samochód sam nie pofrunie. Nie zmienia to faktu, że ma za to wiele innych zalet. Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także innowacyjne systemy wspomagające łączą bezkompromisową dynamikę klasycznego auta sportowego z wymogami cyfrowego świata. Z równie dużą przyjemnością patrzy się też na parametry techniczne auta.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S - specyfikacja

Carrera 4S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s – to o 0,4 s lepiej niż dotychczas. 6-cylindrowy, 3-litrowy bokser ma teraz 450 KM i 530 Nm, czyli po 30 jednostek więcej. Turbiny zostały powiększone, a intercoolery zamieniono miejscami z filtrami powietrza. W imię ergonomii zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne, zwiększono stopień sprężania, a pary zaworów ssących przy niskim obciążeniu otwierają się asymetrycznie, tworząc w cylindrach wir lepiej rozprowadzający mieszankę powietrzno-paliwową. Spaliny są oczyszczane przez filtr cząstek stałych, który jednocześnie na tyle tłumi hałas, że został już tylko jeden tłumik. Silnik nadal boksuje za tylną osią, ale punkty mocowania poduszek są teraz o 20 cm bliżej kabiny. Jaka z tego korzyść? Mniejsze drgania i wyższy komfort.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S - cena

Za takie parametry i taką wygodę trzeba jednak słono zapłacić. 911 Carrera S kosztuje w Polsce od 595 000 zł, a 911 Carrera 4S – od 633 000 zł; ceny wariantów Cabriolet znajdują się zaś w przedziale od 664 000 zł oraz od 702 000 zł. Nieco mniej zapłacimy zaś za inny gadżet. Z okazji premiery nowej Carrery, Porsche wypuściło też na rynek nowy zegarek - 911 Chronograph Timeless Machine, który będzie dostępny  w bardzo limitowanej edycji. 911 Chronograph Timeless Machine, w podobnie do nowego Porsche 911, ma imponować purystycznym designem, funkcjonalnością i wydajnością.

Nie stać cię jeszcze na nową Carrerę, a już chcesz się lansować się na znaczek Porsche w swoich zbiorach? Rozwiązanie przyjdzie już wkrótce. 911 Chronograph Timeless Machine trafi do sprzedaży już w kwietniu 2019. Jego szacowana cena to „marne” 4911 Euro…