Oznaczenie GT4 nie jest przypadkowe. Ta wersja Porsche jest przystosowana do wyścigów właśnie w klasie GT4. Porsche 718 Cayman GT4 jest wyposażone w rozbudowany bodykit, duży stały spojler, klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele z szelkami oraz oczywiście wolnossący, 4-litrowy silnik.

Inżynierowie w Porsche stwierdzili, że w tej wersji są jeszcze wielkie zapasy i postanowili stworzyć jeszcze ostrzejszą wersję RS. Niestety, jeszcze nie wiemy dokładnie czym się różnią te wersję, ponieważ oficjalna informacja o specyfikacji się jeszcze nie pojawiła. Bazując na czasie okrążenia, możemy wnioskować, że w wersja RS została odchudzona i otrzymała mocniejszy silnik. W GT4 na pokładzie mamy 420 koni!

Wiemy natomiast, że wykręciło fenomenalny wynik na Nordschleife. Kierowca rozwojowy Porsche, Jörg Bergmeister,  pokonał ten tor w czasie 7:09:300 min. Na krótszym, 20,6 kilometrowym odcinku, wcześniej służącym jako punkt odniesienia, ten sam kierowca uzyskał rezultat 7:04:511 min. To aż o 23,6 sekundy szybciej od 718 Caymana GT4. To tylko pokazuje jak, potężnym autem będzie wersja RS.

Samochód był wyposażony w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. Premiera Porsche 718 Cayman GT4 RS jest zaplanowana na listopad!