Nowa Toyota RAV4 została zaprojektowana według zupełnie innej filozofii, niż jej poprzedniczki. Pierwotna koncepcja pozostała niezmieniona i Toyota wciąż jest zwinnym autem rodzinnym, zdolnym do pokonywania delikatnych bezdroży, ale tym razem odpowiada na potrzeby nowoczesnego klienta, wchodzącego w trzecie dziesięciolecie XXI wieku. Toyota zdecydowała się na odważny język stylistyczny i liczne, nowatorskie rozwiązania. Prześwit nowego SUV-a zwiększono o 15 mm, w stosunku do poprzednika. Zastosowano także większe koła, co poszerzyło możliwości jego użytkowania. Drapieżny wygląd nadwozia jest zapowiedzią zdolności prawdziwego SUV-a. We wnętrzu zastosowano nowe wzory, faktury i kolory oraz symetryczne formy – w tym motyw wieloboku, zapożyczony z koncepcyjnego modelu, Toyoty FT-AC.

Nowa Toyota RAV4 - wygoda i bezpieczeństwo

Podczas budowy Toyoty RAV4 zastosowano nową platformę TNGA (Toyota New Global Architecture). To jej właśnie „nowa Ravka” zawdzięcza nisko położony środek ciężkości, niewielką masę oraz o 57 procent  sztywniejsze nadwozie. Dla kierowcy i pasażerów oznacza to bezpieczeństwo bierne, wyższy poziom komfortu, a także więcej miejsca w kabinie i największy w tej klasie bagażnik. Szczególną uwagę poświęcono masie konstrukcji. Elementy nadwozia są lżejsze, dzięki czemu można było obniżyć środek ciężkości auta, a to bezpośrednio przekłada się na stabilność i precyzję prowadzenia, wysokiego przecież auta.

Nowa Toyota RAV4 - wymiary

Nowy model jest krótszy od poprzednika o 5 mm (4600 mm), szerszy o 10 mm (1885 mm) oraz niższy o 10 mm (1650 mm), ale rozstaw osi zwiększył się o 30 mm (2690 mm). Przedni i tylny zwis skrócono o 35 mm (5 mm z przodu i 30 mm z tyłu). Siedzisko przedniego fotela znalazło się o 15 mm niżej niż w poprzedniej generacji RAV4, dzięki czemu do  auta wsiada się wygodniej. Choć wymiary Toyoty zmieniły się nieznacznie, udało się wygospodarować we wnętrzu i bagażniku jeszcze więcej miejsca. Szerokość kabiny na wysokości tylnej kanapy zwiększyła się o 40 mm, więcej jest też  miejsca na nogi.

O całe 79 litrów wzrosła pojemność  bagażnika i wynosi teraz 580 l. Zniknął także próg ograniczający funkcjonalność przestrzeni bagażowej w poprzedniej generacji. Toyota podaje, że  dzięki temu, po złożeniu oparć tylnej kanapy do środka zmieści się 29-calowy rower. Ruchomą podłogę przestrzeni bagażowej można odwrócić, a jej drugą stronę pokryto ochronną warstwą gumy.