Brytyjski dom aukcyjny Gooding & Company wystawi na aukcję w przyszłym miesiącu sześć wyjątkowo rzadkich aut Ferrari, których łączna wartość szacowana jest na 8,2 miliona dolarów. Każdy z tych egzemplarzy ma potencjał, aby stać się klejnotem koronnym zbieracza ultra-luksusowych samochodów.

ZOBACZ TEŻ: Rolex i klasyczne supersamochody to połączenie idealne!

Oczekuje się, że dwa modele osiągną maksymalnie 100 000 dolarów – chodzi o 308 GTS Quattrovalvole z 1985 roku oraz 348 TS z 1990 roku. Ten pierwszy posiada ikoniczny kolor Rosso Corsa i silnik V8 o pojemności 3 l, a drugi 3,4-litrowe V8 o niskim przebiegu. Ale dla dobrze usytuowanych fanów Ferrari, którzy szukają prawdziwego egzotyka, najważniejszą atrakcją będą cztery poniższe egzemplarze:

Ferrari F50 z 1995 roku (szacunkowa cena: 3 200 000 USD - 3 600 000 USD)

Produkowany w bardzo ograniczonej liczbie, F50 jest wyjątkowy wśród supersamochodów Ferrari, ponieważ jest to jedyny model w linii od 288 GTO do LaFerrari, który ma wolnossący silnik V-12, sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz nadwozie zaprojektowane przez Pininfarinę. Prezentowany tutaj F50, wykończony w popularnej kolorystyce Rosso Corsa, jest jednym z zaledwie 55 zbudowanych egzemplarzy. Jego właścicielem był znany kolekcjoner Ferrari, Benny Caiola.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider z 1972 roku (2 000 000 USD - 2 400 000 USD)

Ferrari po raz pierwszy zaprezentowało światu zapowiedź nowego 365 GTB/4 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 1968 roku. Auto nieoficjalnie znane było jako „Daytona” na cześć wielkiej wygranej Ferrari na 24-godzinnym wyścigu Daytona z 1967 roku i różniło się od swojego poprzednika 275 GTB/4 za sprawą sześciocylindrowego silnika V-12 o pojemności 4,4 l. Z maksymalną prędkością do 273 km/h Daytona była najszybszym samochodem w swojej epoce. Przyspiesza do setki w 5,9 sekundy. Ten dobrze udokumentowany egzemplarz jest jednym z 121 wyprodukowanych samochodów. Należał kiedyś do dwukrotnego zdobywcy Oscara, Sydneya Pollacka.

Ferrari 250 GT II z 1960 roku (1 300 000 USD - 1 500 000 USD)

Eleganckie kabriolety PininFarina z serii I i II przyciągnęły uwagę publiczności na całym świecie, kiedy zostały wypuszczone na rynek, ale przy ograniczonej produkcji i wysokiej cenie wywoławczej pozostają najbardziej ekskluzywnymi ze wszystkich Ferrari 250 GT. Seria II różniła się od swojego poprzednika bardziej dyskretną stylistyką i ulepszoną mechaniką (hamulce tarczowe Dunlop i skrzynia biegów z elektrycznym nadbiegiem). Jeden z zaledwie 200 egzemplarzy zbudowanych w 1962 roku.

Ferrari 550 Barchetta z 2001 roku (400 000 USD - 500 000 USD)

Aby uczcić 70. urodziny słynnego włoskiego konstruktora karoserii Pininfariny, długoletni projektant Ferrari otrzymał zlecenie budowy ograniczonej serii samochodów przypominających Barchetty z lat 50. XX wieku. Końcowym efektem okazało się Ferrari 550 Barchetta, które zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2000 roku. W sumie zbudowano 448 sztuk, a model, który trafi na aukcji jest numerem 141.

Pełna kolekcja Ferrari będzie możliwa do wylicytowania podczas aukcji Gooding & Co. w dniach 17-18 stycznia 2020 roku.