Netflix w Polsce

Netflix działa na polskim rynku od 3 lat i od początku oferował nowym użytkownikom 30-dniowy bezpłatny okres próbny, po którym można zrezygnować bez konsekwencji z abonamentu albo kontynuować oglądanie filmów i seriali za opłatą zgodną z wybranym wariantem (podstawowym, standardowym lub premium). Takie rozwiązanie było do tej pory częstym rozwiązaniem w serwisach streamingowych. Bezpłatny miesiąc zapewnia HBO GO, przez tydzień możemy zaś oglądać produkcje dostępne na Amazon Prime Video. Teraz okazuje się, że opcja darmowego miesiąca na Netflixie znika z jego oferty. Póki co jednak zmiana regulaminu dotyczy tylko użytkowników w Polsce. Skąd taka zmiana? Nikt chyba nie ma wątpliwości, że administratorzy Netlixa postanowili ukrócić w ten sposób zapędy niektórych widzów, którzy dla oglądania darmowych treści byli w stanie zrobić naprawdę dużo...

Netflix wycofuje z Polski darmowy okres próbny

Netflix nie od dziś wie, że niektóre osoby wyspecjalizowały się niemal w organizowaniu dla siebie i rodziny darowego dostępu do usługi i po upływie miesiąca zakładają nowe konto w serwisie streamingowym na inny adres mailowy, a nawet na inną kartę kredytową. Dzięki temu nieuczciwemu zabiegowi mogą korzystać z przepastnej biblioteki serwisu streamingowego bez opłat. Niekiedy nawet przez długie miesiące. Takie zachowanie tymczasowych użytkowników przynosi niewątpliwie straty dostawcom treści Nie dziwimy się zatem, że Netflix zdecydował się w końcu podjąć próbę ukrócenia tego procederu. Tym bardziej, że wielu Polaków, nawet tych w niezłej sytuacji finansowej, jest niemal uzależnionych od odchodzenia różnego typu regulaminów i ograniczeń. Netflix postanowił zareagować ostro i zdecydowanie. I choć możemy się domyślać, z czego wynika ta decyzja, to jednak administratorzy polskiej strony tłumaczą się innymi względami:

- Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników. Testy te zazwyczaj różnią się pod względem czasu ich trwania i regionów, w których występują. Nie muszą też oznaczać wprowadzenia testowanych zmian na stałe - czytamy w oświadczeniu, które przesłano portalowi Wirtualnemedia.pl z biura prasowego Netflixa.

Netflix o swojej decyzji informuje nowych użytkowników już po otwarciu strony. W komunikacie czytamy:

W Twoim kraju nie oferujemy obecnie bezpłatnego okresu próbnego. Aby rozpocząć członkostwo, odwiedź witrynę Netflix.com, wybierz plan i preferowaną opcję płatności, wprowadź adres e-mail, wpisz hasło, a potem zacznij oglądać.

Czy takie rozwiązania spowoduje, że nawet wyuczeni źle rozumianego sprytu Polacy zrezygnują z obchodzenia regulaminu Netflixa i zdecydują się na regularne płacenie za oglądanie hitów takich jak „The Crown”, „Orange is the new Black” i „Black Mirror”? Wydaje się, że po tym jak z naszego kraju wycofał się Showmax pozostaje im (a może po prostu nam?) coraz mniej opcji…