W Polsce elektryki nie są jeszcze aż tak popularne, jak na zachodzie. Wciąż nie mamy w naszych miastach zbyt wielu punktów do ładowania aut elektrycznych. Przybyło ich nieco po wprowadzeniu Innogy GO, szczególnie w Warszawie. Stąd też Polacy coraz częściej interesują się ofertami sprzedaży u dealerów. Jakie elektryki najlepiej się sprzedają?

6) Volkswagen e-Golf

Golf jest jednym z najpopularniejszych modeli w katalogu Volkswagena. I to od bardzo wielu lat. A jak jest z jego elektryczną wersją? Cóż, rekordów sprzedaży w Polsce jeszcze nie pobiła. E-Golf co prawda jest na rynku od stosunkowo niedawna, lecz klienci w dalszym ciągu chętniej sięgają po klasycznego benzyniaka - a szkoda, bo jego elektryczna wersja jest równie ciekawa, co ta tradycyjna. W 2019 roku zarejestrowano 27 sztuk. 

5) Audi e-tron

Producent z Ingolstadt deklaruje, że na jednym ładowaniu przejedziemy ponad 400 km. Okej, może i tak, ale moc 408 KM kusi, by wdepnąć pedał w podłogę (na autostradzie oczywiście). Przy zachowawczej jeździe rzeczywiście pokonamy ten dystans. Do tego przecież Audi jest marką premium i wyposażenie, które jest już oferowane w podstawie, jest imponujące. Cena Audi e-trona zaczyna się od 347 700 zł. Dużo, aczkolwiek za jakość się płaci. W tym roku producent z Ingolstadt sprzedał 42 sztuki e-tronów w Polsce. Całkiem niezły wynik.

4) Jaguar I-Pace

Elektryczny SUV Jaguara jest bezpośrednią konkurencją Audi e-trona. Osiągi ma podobne - 400 KM i przyspieszenie do pierwszej setki na poziomie 4,8 sekundy. No i cena też zbliżona. Podstawa I-Pace’a jest nieco droższa od propozycji Audi. Czy jest lepsza? Ciężko nam ocenić, ponieważ każdy kierowca zwraca uwagę na różne rzeczy. Wiemy tylko, że brytyjski elektryk jest jednym z ładniejszych aut, które są dostępne na rynku! W tym roku nad Wisłą sprzedano 43 sztuki. 

3) Renault Zoe

Pora na kompakty, bo to tam mamy najlepiej sprzedające się elektryki. Renault Zoe jest małym samochodem, idealnie sprawującym się w dużych miastach. Duży dystans, szybkie ładowanie i bardzo rozsądna cena - przełożyło się to na 50 sprzedanych Zoe w Polsce w 2019 roku.

2) Nissan Leaf 

Nissan Leaf w nowym wydaniu wygląda bardzo zacnie. 270 KM zasięgu do miasta nie jest najwyższym wynikiem w klasie, lecz japoński producent oferuje naprawdę świetne auto, bardzo dobrze wykończone w środku, za przystępną cenę 157 700 złotych za wersję z wyposażeniem standardowym. Wszystko to przełożyło się na 106 sprzedanych Leaf’ów w 2019 roku.   

1) BMW i3

Zdecydowanie najpopularniejsze auto elektryczne w Polsce. W dużej mierze spory wkład ma w to carsharing Innogy Go, które swoją flotę uzupełniło 500 i-trójkami. Samochód ten oferuje świetne osiągi, duży dystans, masę punktów do ładowania (oczywiście w dużych miastach), znany z BMW dobry system rozrywki i przystępną cenę, jak na elektryczne auto z klasy premium. Do tego nie jest dużym samochodem, stąd też można go zaparkować niemal wszędzie. W rezultacie w 2019 roku zarejestrowano w Polsce 603 BMW i3.