Nowe Mitsubishi ASX - co się zmieniło?

ASX jest jednym z trzech najlepiej sprzedających się modeli Mitsubishi na świecie. Szczególnie go pokochano w Europie, gdzie chociażby w Niemczech do czerwca 2019 roku zakupiono go w liczbie ponad 82 tys. egzemplarzy. A przecież mówi się, że nasi zachodni sąsiedzi idą na swoje, prawda?

W nowym ASX zastosowano przekładnię CVT znaną z modelu Eclipse Cross, gdzie sprawdziła się wyśmienicie. Rządni sportowych wrażeń będą mogli korzystać z ręcznej zmiany biegów w sportowym trybie pracy. Przekładnię zaprogramowano tak, by jak najlepiej wydobyła potencjał z 2-litrowego silnika MIVEC, z którego Mitsubishi wyciągnęło wdzięczne 150 KM i 193 Nm momentu obrotowego. Czego więcej nam potrzeba?

Sprawnego i intuicyjnego systemu rozrywki. Tutaj producent również nas rozpieścił, wrzucając do ergonomicznego wnętrza nowy system multimedialny SDA z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem. Dla przykładu, nawigacją będziemy mogli sterować przy pomocy dotyku, lub komend głosowych.

Sylwetka auta jest nieco bardziej umięśniona i sprawia wrażenie groźniejszej w stosunku do poprzedniej wersji ASX. A to w dużej mierze zasługa zwiększonego grilla, czy dłuższego dyfuzora. Ponadto charakterystycznie rozmieszczone reflektory LED powiększają optycznie auto, dzięki czemu ten średniej wielkości SUV sprawia wrażenie, jakby miał rzucić wyzwaniem wszystkim dużym terenówkom. 

Nowe Mitsubishi ASX - bezpieczeństwo w standardzie

Bez względu na wersję wyposażenia, nowy ASX otrzyma w standardzie między innymi system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HSA), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) czy system sygnalizacji nagłego hamowania. W dodatku każdy dostanie czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz mocowanie fotelików dla dzieci typu ISO-FIX.

Dostępne już w salonach Mitsubishi ASX 2020 jest niesamowicie wszechstronnym autem. W czasach, gdy ciężko przewidzieć wszystkie zachcianki i potrzeby klientów, producent wyszedł na przeciw oczekiwaniom i wyprodukował auto, które spradzi się w mieście dzięki oszczędnej jeździe, ale zarazem z wielką pewnością siebie będzie się dobrze sprawować w terenie.

Ceny standardowych wersji zaczynają się od 77 tys. złotych. Auto jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia, lecz można je również samemu skonfigurować. W dodatku przy zakupie otrzymamy 5-letnią gwarancję fabryczną. Czy aby Mitsubishi nie rozpieszcza nas zbyt mocno?