Ferrari Purosangue

To musiało się kiedyś wydarzyć. Ferrari bacznie obserwuje rynek i widzi, że wszystkie konkurencyjne marki mają w swojej ofercie SUV-y. Efekt? Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem jeszcze w tym roku będziemy mieli szansę zobaczyć model Purosangue. Najnowsze przecieki wskazują, że podstawowym silnikiem w modelu ma być 3,9 litrowe V8, jednak plotki twierdzą, że producenci z Maranello nie zamykają się także na opcje hybrydowe. 

Audi RS e-tron GT

Tego modelu nie mogło zabraknąć w tym tekście. Dlaczego? Choćby z tego powodu, że będzie to najmocniejsze Audi RS w historii. Wszystko za sprawą trzech elektrycznych jednostek (jedna nad przednią osią i dwie nad tylną), które generują łącznie 598 KM mocy i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To jednak nie wszystko. Jeśli zdecydujecie się skorzystać z Launch Control ( ) to moc elektrycznego auta wzrośnie do imponujących 646 KM. Takie parametry rozpędzą auto do pierwszej „setki" w niecałe 3,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na 250 km/h. Zasięg? Producenci mówią o 400 kilometrach, ale jak zawsze w przypadku „elektryków" wszystko zależy od stylu jazdy. 

Skoda Enyaq

Jednak najciekawsze nowości motoryzacyjne to nie tylko auta z najwyższej półki cenowej. W segmentach bardziej przystępnych cenowo też dzieje się wiele ciekawego. Świetnym przykładem jest Skoda Enyaq, która ma być pierwszym elektrycznym SUV-em od czeskiego producenta. Jakie parametry? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo do dyspozycji klientów zostaną oddane trzy pojemności akumulatora, pięć mocy silnika od 150 do ponad 300 KM oraz napęd na tył lub na cztery koła, co daje nieograniczone możliwości konfiguracji auta. Jesteśmy bardzo ciekawi jak będzie wyglądał w jeździe pierwszy elektryczny SUV Skody, który w dodatku ma być dostępny za naprawdę nieduże sumy. 

McLaren Artura

Dyrektor generalny McLarena Mike Flewitt stwierdził: „Nowy supersamochód McLarena jest esencją wszystkiego, co zrobiliśmy do tej pory; wszystkiego, czego się nauczyliśmy i osiągnęliśmy. To nowy rodzaj McLarena na nowe czasy, wyjątkowy samochód skupiony na kierowcy, który zapewnia zarówno zawrotne osiągi, jak i możliwość korzystania z całkowicie elektrycznego napędu podczas większości miejskich wypraw". Czy to nie brzmi doskonale? W Arturze spodziewamy się mocy co najmniej 600 KM i możliwości podróżowania na samym prądzie, na dystansie do 30 km. 

Hyundai Ioniq 5

Ioniq jest submarką Hyundaia, która w całości ma odpowiadać za elektryfikację marki. Co wiemy o modelu oznaczonym numerem 5? samochód mierzy 4,64 m długości, 1,89 m szerokości, 1,60 m wysokości. Rozstaw osi to bardzo przyzwoite 3 metry. Wersja First Edition będzie wyposażona w dwa silniki, dzięki czemu Ioniq 5 będzie miał napęd na wszystkie koła. Od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 5,2 s, a zamiast lusterek auto będzie wyposażony w kamery. Szczególnie ciekawą opcją będzie dostępny dach pokryty panelami słonecznymi, który umożliwi podładowanie akumulatora w trakcie jazdy.