Marka Ermenegildo Zegna swoją najnowszą kolekcję zaprezentowała podczas wirtualnego mediolańskiego Fashion Weeku. W odróżnieniu od wcześniej opisywanych pokazów, ten był transmitowany online. Pokaz bez udziału gości odbył się w siedzibie firmy w Trivero, dwie godziny od Mediolanu. Fabryczna przestrzeń leżąca na terenie rezerwatu przyrody Oasi Zegna, w którym firma zasadziła pół miliona drzew od czasu jej założenia w 1910 roku, stanowiła przepiękną i niezwykle symboliczną scenografię tej prezentacji.

Pokaz to opowieść o tym, jak natura i przemysł się przenikają. Modele szli lasem, łąką, ale także terenem fabryki z archiwami starych tkanin czy przędzalnią. Prezentacja robi wrażenie nie tylko kiedy oglądamy ją jako film, ale także kiedy patrzymy na zdjęcia poszczególnych sylwetek. Zdjęcie każdej z nich wygląda jakby pochodziło z kampanii. Stylizacje zostały wybrane do poszczególnych przestrzeni perfekcyjnie.

Ubrania w odcieniach m.in. zieleni wpisano w leśną scenografię, te w bardziej „technicznych” kolorach i z uszyte z bardziej nowoczesnych tkanin sfotografowane są z kolei w fabryce. Poprzez ten zabieg to przenikanie natury i przemysłowości staje się niezwykle czytelne, zrozumiałe, ale nigdy banalne. Kolory i faktury z wyczuciem połączono w piękne kompozycje.

Dyrektor Kreatywny marki Alessandro Sartori po pokazie powiedział, że chciałby, aby kolekcja była ponadczasowa, lekka, swobodna i dawała poczucie wygody. Wykorzystał w niej wiele naturalnych tkanin, a te bardziej syntetyczne w aż 35% pochodziły z recyklingu.

Sartori tworząc kolekcję inspirował się miejscem jej prezentacji. Dlatego widoczne w ubraniach są zarówno nawiązania do fabryki m.in. z maszynami w odcieniach stali, jak i zielonego parku, w którym położona jest fabryka. Kolekcja zbudowana jest z przepięknych tkanin – zarówno jedwabi, wełny, kaszmiru, jak i nowoczesnych technicznych materiałów. Kolorystyka w odcieniach ziemi, ale też syntetycznych, mieszanka matu i błysku, formy proste, ale też wiele dekonstrukcji. Wszystko jest spójne i ciekawe.

Alessandro Sartori to w mojej opinii geniusz. Każda jego kolekcja sprawia, że oglądam jej zdjęcia z zapartym tchem i marzę, by ją mieć. Ale to także geniusz pokazów. Zawsze dopracowane w najmniejszym szczególe. Mocno podkreślające przekaz kolekcji, zawsze usytuowane w odpowiednio dobranej scenografii. Zarazem dające do myślenia, symboliczne, jak i pozostające minimalistycznymi w swojej formie. Marka Ermenegildo Zegna to synonim klasy, szyku, pewnej nonszalancji, a wszystko w najwyższej jakości. Tu nie ma mowy o nudzie. To przyszłość mody zarazem pięknej, pożądanej, jak i ponadczasowej, nowoczesnej technologicznie i tworzonej w zrównoważony sposób. Ideał!

ELLE MAN POLECA: Moda męska: Jacquemus na sezon wiosna-lato 2021 [GALERIA]

CZYTAJ: ZAWÓD MODA: Maciej Majzner: Żaden zawód nie pozwalał mi się spełniać tak, jak reżyseria pokazów mody

ZOBACZ: Co z pokazami mody po pandemii?