MINI Cooper S - stylistyka

Lata lecą, a MINI dalej się nie zmienia. Wciąż spod maski wystają okrągłe reflektory. Linia dachu przy słupku A jest mocno ścięta. Podobnie jak ta przy bagażniku, przy słupku C. W środku jest dosyć ciasno. Nie jest to samochód, w który spakujesz żonę, dwójkę dzieci i psa i wyjedziesz na weekend nad morze. Nie tylko z powodu braku miejsca w środku, ale także z racji tego, że bagażnik oferuje jedynie… 278 litrów pojemności.

Pamiętajmy jednak, że MINI Cooper nie jest autem typowo rodzinnym. To idealny samochód dla singla, który chce się wyróżniać lub pary, która decyzję o dziecku postanowiła odłożyć na później. MINI w środku jest bardzo dobrze wykończone. W dodatku stylowo, ponieważ kabina jest po prostu ładna. Wielość konfiguracji zapewniona przez producenta robi wrażenie, tak więc każdy z nas może stworzyć swoje wymarzone MINI. Uwagę także zwraca przyjemny w użytkowaniu system inforozrywki, zaczerpnięty z BMW. Co prawda nie jest już to małe, kanciaste auto, w którym Jaś Fasola rozbawiał nas do łez. MINI przez lata urosło i przytyło. Jak wpłynęło to na jego właściwości jezdne?

MINI Cooper S - moc i osiągi

Samochody rosną, a więc i ważą więcej. Technologia umożliwia jednak utrzymywanie osiągów na tym samym poziomie, a nawet ich zwiększanie. I tak MINI Cooper S z dwulitrowej, uturbionej, jednostki benzynowej wyciąga 192 KM i 280 Nm momentu obrotowego. To całkiem sporo jak na gabaryty tego maleństwa. Ale czy wystarczająco, by zachęcić do kupna coraz bardziej wymagającą klientelę? 

MINI Cooper S - test redakcyjny

Ostatnio mieliśmy okazję testować pięciodrzwiową wersję MINI Coopera S. Czy to wciąż ten sam gokart, który wszyscy pokochaliśmy? Zobaczcie w WIDEO TEŚCIE, który przygotował dla nas Jan Wiewiór:

ZOBACZ: Volvo S60 – globalny sedan ze szwedzką metką

CZYTAJ TEŻ: Nowy hybrydowy supersamochód McLarena dostępny już za kilka miesięcy

WIĘCEJ: Audi e-tron GT – tak brzmi nowy elektryczny model Gran Tourismo