Marki samochodowe wiedzą, że aby trafić do świadomości klientów nie wystarczy jedynie produkować dobrych samochodów. Niezbędne jest przy tym wywołanie ciepłych skojarzeń z samą marką – wszak nie od dziś wiadomo, że ogromna większość kupujących dowolne produkty częściej kieruje się emocjami, niż chłodną kalkulacją.

Ciekawy ruch wykonał właśnie Mercedes. Marka ze Stuttgartu postanowiła bowiem zaprezentować światu kolekcję ubrań. Samo w sobie nie jest to dziwne, bo sporo producentów samochodów oferuje swoim klientom dodatkowe możliwości wydania pieniędzy przy okazji zakupu pojazdu. W przypadku Mercedesa interesujące jest podejście do procesu tworzenia tych ubrań oraz zastosowanego materiału.

Niemiecka firma ogłosiła bowiem nawiązanie współpracy z Heronem Prestonem – byłym współpracownikiem Nike, który po odejściu z firmy założył własną markę odzieżową. Amerykanin zaprojektował dla Mercedesa ubrania, które następnie uszyto ze zużytych poduszek powietrznych. Zachowują one przy tym najważniejszą cechę oryginału, to znaczy można je w pewnym stopniu „nadmuchać”.

Kolekcja koncepcyjna poduszek powietrznych jest inspirowana dwiema rocznicami ratującej życie innowacji technicznej: patentem na poduszkę powietrzną 50 lat temu i pierwszym seryjnym wprowadzeniem do naszego flagowego modelu, Klasy S w 1981 roku. Jesteśmy przekonani, że współtworzenie i współpraca w ramach tego projektu tworzą niezapomniane i niepowtarzalne chwile z naszą marką.

– powiedziała Bettina Fetzer z Mercedesa.

Ubrania zostaną zaprezentowana na Mercedes Benz Fashion Week w Berlinie w dniach 6-8 września, a potem będzie je można kupić w sklepie internetowym GOAT.com.