Face lifting GLC i GLC coupe: zmiany wizualne

Jakby nie patrzeć, zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta nie są aż tak widoczne, jak mogłoby się to wydawać. Nowy przedni i tylni zderzak zostały wzmocnione, przez co GLC i GLC coupe wyglądają odrobinę bardziej masywnie. Z przodu swoje miejsce znalazł znany już dobrze chromowany grill, zaś z tyłu redesignowi poddano dyfuzor, w którym również znalazły się chromowane elementy - teraz będzie to w standardzie. W podstawowym wyposażeniu znajdą się teraz przednie i tylne reflektory w technologii LED. Całość prezentuje się bardzo muskularnie, zachowując przy tym swój off-roadowy charakter. 

Face lifting GLC i GLC coupe: ulepszony system rozrywki i dopracowane wnętrze

Ulepszeniom poddano także system MBUX - Mercedes-Benz User Experience. W standardzie zegary znajdą swoje miejsce na 5.5-calowym wyświetlaczu za kierownicą. Ponadto auto będzie można kontrolować z 7-calowego dotykowego ekranu. Kierownica wielofunkcyjna, bezkluczykowy dostęp - wszystko to w ramach podstawowego wyposażenia. 

System rozrywki będzie jeszcze bardziej przystępny. Jedną z jego najważniejszych cech będzie ulepszona sztuczna inteligencja, dzięki której samochód poniekąd będzie się uczyć naszych zachowań. Tradycyjnie pomoże w tym rozmowa z autem, którą rozpoczyna się znanym już hasłem „Hej Mercedes”. Opcjonalny asystent MBUX będzie rozpoznawał gesty, dzięki którym sterowanie autem będzie jeszcze prostsze. 

Najciekawiej wygląda sieć Energizing comfrot control. W skrócie, samochód może nas na przykład odstresować, jeśli wybierzemy w komputerze odpowiedni program. Zrobi to przy pomocy masażu, w akompaniamencie odpowiedniej muzyki i oświetlenia. Pomóc przy tym może smartwatch Mercedesa, lub zegarek marki Garmin, które informują samochód o naszym pulsie, przez co ten może wyczuwać ewentualne zmęczenie kierowcy.

Face lifting GLC i GLC coupe: zmiany także pod maską

9-biegowy automat 9G-TRONIC jest już w standardzie. Mercedesa GLC i GLC coupe dostaniemy w następujących wersjach silnikowych:

  • GLC 200 4MATIC: 197 KM, 320 Nm
  • GLC 300 4MATIC: 258 KM, 370 Nm
  • GLC 200d 4MATIC: 163 KM, 360 Nm
  • GLC 220d 4MATIC: 194 KM, 400 Nm
  • GLC 300d 4MATIC: 245 KM, 500 Nm

Wszystkie wersje silnikowe będą dostępne zarówno w modelu GLC SUV i Coupe, z napędem na obie osie 4MATIC w standardzie. Ciekawym faktem jest to, że każdy motor będzie czterocylindrowy. W dodatku benzyniaki będą wyposażone w 48-woltową instalację elektryczną, która będzie pozwalała na chwilowe zwiększanie mocy. 

Nowe wersje GLC i GLC coupe nie różnią się wyjątkowo od poprzednich, lecz w tym wypadku diabeł tkwi w szczegółach, które zostały starannie dopracowane. Perfekcjonistyczne podejście producenta ze Stuttgartu zaowocowało bardzo ładną terenówką średniej wielkości, świetnie wyposażoną już w standardzie i bardzo przyjemnie się prowadzącą. Hej Mercedes, za to cie lubimy!