Nowy McLaren GT: stylistyka i osiągi

GT jest pierwszym prawdziwym modelem McLarena w nowej klasie. Dołączy tym samym do istniejących serii Sport, Super i Ultimate. Nowy McLaren swoją stylistyką przypomina istniejące już modele oferowane przez producenta. Smukła, masywna i agresywna sylwetka, charakterystyczne przednie reflektory w kształcie łezki, bardzo niski profil auta i silnik umieszczony za kierowcą. Świadczy to tylko o tym, że McLaren kurczowo trzyma się swoich tradycji, co w dzisiejszej motoryzacji nie zdarza się zbyt często. Kolejny istotny czynnik: mimo wejścia na nowe podwórko (bo tak trzeba określić klasę GT dla McLarena), brytyjski producent utrzymał bardzo niską masę auta, która ostatecznie wyniosła tylko 1530 kilogramów. Duża w tym zasługa użytego do wykonania samochodu włókna węglowego (kolejnej technologii, z której od lat korzysta McLaren przy budowaniu każdego modelu). 

Na potrzeby zagospodarowania większej przestrzeni bagażowej (o czym będzie później), silnik umieszczono niżej w porównaniu do innych modeli. Spokojnie, McLaren GT nie straci fantastycznych właściwości jezdnych, za co odpowiada w dużej mierze silnik i zawieszenie.

4-litrowe podwójnie doładowane V8 wyprodukuje 620 koni mechanicznych i dostarczy 630 Nm momentu obrotowego. Nieźle, jak na auto z klasy GT. Oprócz tego McLaren wyposażył swój nowy model w 7-biegową skrzynię SSG, z trybami „Comfort”, „Sport” i „Track”. 

Za wrażenia z jazdy odpowiada między innymi ultralekkie aluminiowe zawieszenie zestrojone z hydraulicznymi wahaczami. W skrócie: przyczepność samochodu jest dzięki temu większa, a system „Optimal Control Theory” pomoże kierowcy w interpretowaniu drogowych wydarzeń. A, zapomnielibyśmy. Wszystko jest dodatkowo wspomagane przez hydrauliczny system kierowniczy, które zapewni prowadzącemu optymalne czucie i precyzyjną jazdę.

Nowy McLaren GT: wnętrze i funkcjonalność

Jeśli stylistyka i osiągi McLarena GT nie zrobiły jeszcze na was wrażenia, to koniecznie musicie poznać charakterystykę jego wnętrza i, co najważniejsze, funkcjonalność Grand Tourera połączoną z cechami supersamochodu. 

Wnętrze zapewni kierowcy i pasażerowi komfort podczas długich podróży, a także sprawdzi się podczas weekendowych wypadów na tor. Na potrzeby modelu stworzono specjalne fotele, w pełni regulowane elektrycznie, które dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu utrzymają kierowcę w stabilnej pozycji niezależnie od okoliczności i warunków jazdy. 

Kokpit został wykonany z wysokiej jakości materiałów. Przyciski i manetki są z karbonu i idealnie dopełniają się z połyskującą czernią otaczającą ekran sterowania pojazdem. No właśnie, ekran. Przed oczami kierowcy znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz. Razem z efektowymi przyciskami przypomina kokpit samolotu. Pokazuje on podstawowe informacje, takie jak prędkość, obroty czy aktualny bieg. Ponadto można go skonfigurować tak, by dodatkowo kierowca mógł zobaczyć wskazówki nawigacji, a podczas cofania wyświetlać obraz zza samochodu. 

Całość dopełnia 7-calowy ekran dotykowy, z którego kierowca może wybierać różne funkcje, dostępne w McLarenie GT. Za szybkie i precyzyjne prowadzenie do celu odpowiada nawigacja HERE, a za dźwięk i nagłośnienie (oprócz pięknie brzmiącego silnika) 12 głośników Bowers & Wilkins. Całość wygląda minimalistycznie, drogo i funkcjonalnie

Teraz czas na to, co najbardziej ekscytuje zainteresowanych modelem GT: przestrzeń bagażowa. Dzięki opuszczeniu silnika, za plecami kierowcy uzyskano aż 430 litrów pojemności bagażowej. Wszystko pod przeszkloną klapą bagażnika. Razem z przednim bagażnikiem otrzymamy łącznie 570 litrową przestrzeń, godną supersportowego Grand Tourera. W sam raz na dłuższy wypad po Europie!

Nowy McLaren GT: prezentacja w wyjątkowych okolicznościach 

Prezentacja nowego modelu odbyła się przy okazji oficjalnego otwarcia salonu McLarena w Warszawie. Auto Fus Group jest wyłącznym przedstawicielem marki w Polsce, a showroom znajduje się przy ulicy Ostrobramskiej, tuż obok Mini, BMW i Rolls Royce’a. Salon co prawda pracuje od roku, lecz jego oficjalne otwarcie zbiegło się z prezentacją McLarena GT. 

McLaren stworzył fantastycznego Grand Tourera według swojej koncepcji opartej na wieloletniej tradycji. Pierwsi klienci odbiorą kluczyki do auta pod koniec tego roku. Ceny w Polsce zaczynają się od 237 500 euro. Dużo, ale jesteśmy pewni, że McLaren GT będzie wart każdej wydanej na niego złotówki.