Vistula łączy siły z Prosto

Dwie polskie marki modowe – Vistula i Prosto, nawiązały współpracę, której efektem jest wiosenno-letnia kolekcja kapsułowa o niepowtarzalnym charakterze. Linia ubrań to połączenie odmiennych światów: steetwearu i klasycznego krawiectwa. Kolekcja podważa dotychczasowe ramy mody męskiej i zmienia postrzeganie obu marek. Jej ambasadorem jest Wojtek Sokół, muzyk i  dyrektor kreatywny marki Prosto.

CZYTAJ TEŻ: Najlepiej ubrani mężczyźni na 72. Festiwalu Filmowym w Cannes [GALERIA]

Vistula, nawiązująca w kolekcjach do klasycznego krawiectwa oraz Prosto, wpisujące się w nurt mody streetwearowej, to połączenie, jakiego na polskim rynku jeszcze nie było. Obie marki to ikony w swoich dziedzinach, głęboko zakorzenione w świadomości odbiorców. Prosto od 20 lat kształtuje styl mody ulicznej, zdobywając popularność w mainstreamowym świecie popkultury. Vistula, z wieloletnią tradycją i serią licznych kolekcji ambasadorskich, to dla wielu synonim elegancji. Od pokoleń mężczyźni noszą garnitury tej marki podczas ważnych uroczystości i na co dzień. Wspólna kolekcja kapsułowa łączy te światy ze sobą, budując obraz nowej elegancji.

- To zderzenie modowych światów okazało się konstruktywne. Powstała świetna kapsuła, jestem z jej kształtu naprawdę zadowolony. Przecieramy nowe szlaki, a ta współpraca to otwarcie się na nowego Klienta. Reprezentujemy różne style, ale jesteśmy liderami w swoich dziedzinach, łączy nas wysoka jakość i staranność produkcji, która widoczna jest też w tej kolekcji – mówi Wojtek Sokół, ambasador kolekcji.

Wojtek Sokół, dyrektor kreatywny marki Prosto, znany głównie jako raper i producent muzyczny, to ambasador kolekcji. Charakterystyczną cechą linii ubrań jest jej identyfikacja wizualna, zaprojektowana  przez Bartłomieja Walczuka. Logotypy marek łączą się w kilku odsłonach. O część formalną kolekcji zadbał Wojtek Bednarz, projektant marki Vistula.

- Kolekcja powstała na styku dwóch różnych estetyk i tradycji. To jest jej największy atut. Nie kojarzy się jednoznacznie ze stylem Vistuli i jest też odmienna od tego, co do tej pory robiło Prosto. Skupiliśmy się na kluczowych dla marek produktach. Dla nas to garnitur, który pojawił się w kompletnie nowej sylwetce, przełamany elementami charakterystycznymi dla Prosto, nie tylko z  wyglądu, ale też w charakterzemówi Wojtek Bednarz.

- Dzięki temu połączniu na pewno skorzysta każda z marek. Do tej pory takiej współpracy nie było na polskim rynku. Wspólna kolekcja zdecydowanie poszerza krąg klientów zarówno Vistuli jak i Prosto, pokazuje też każdą z nich w nowym świetle. Dzisiejszy świat mody, trendy w niej panujące trudno zdefiniować. Można powiedzieć, że wszystko już w niej było, dlatego takie połączenia cieszą się dużym zainteresowaniem. Zaskakują i wprowadzą świeżość na ulicach – podkreśla Patrycja Hatalska-Kostewicz.

Vistula oraz Prosto - co w kolekcji?

W kolekcji zaciera się różnica między stylem oficjalnym i streetwearowym. W linii znajdują się ubrania, które wpisują się w formalny dress code, ale ich fasony są swobodniejsze, a charakter przełamany jest grą detali – ranty guzików w garniturach i dwustronnym płaszczu mają neonowo-zielony kolor, tak samo jak podszewki marynarek. Garnitury zyskały całkiem nowy krój. Są luźniejsze, o szerszych spodniach. Wśród propozycji znajduje się dwurzędowy garnitur wykonany z tkaniny w szarą kratę, jednorzędowy, zaprojektowany z materiału przypominającego jeans oraz zestaw garniturowy w kolorze granatowym, składający się z marynarki i sportowych spodni ze ściągaczami.

W części mniej formalnej znajdują się bluzy, kurtka, polówki, T-shirty, jeansy oraz szorty w charakterystycznych dla kolekcji kolorach: zieleni, granacie, błękicie i beżu. Linię ubrań uzupełniają akcesoria, w tym m.in. sportowe czapki w kolorze zielonym i granatowym, jedwabne poszetki i krawaty, plecak, portfel, nerka oraz sportowe buty. Od 22 maja trwa przedsprzedaż w sklepach internetowych vistula.pl oraz prosto.pl. Pod koniec maja kolekcja będzie też dostępna w wybranych salonach stacjonarnych Vistula na terenie całej Polski. 

NA ELLE.PL: Biżuteria ze znakami zodiaku

Vistula - o marce

Zanim zdamy Wam relację z pokazu mody Vistula oraz Prosto/Prosto oraz Vistula, podrzucamy kilka faktów, które powinniście znać w przypadku obu marek. Vistula to polski lider branży biznesowej mody męskiej. Na jej podstawowy asortyment składają się męskie garnitury, koszule, spodnie oraz kurtki i akcesoria. Mimo że w ostatnich latach firma może pochwalić się udanymi kampaniami reklamowymi i satysfakcjonującymi wynikami sprzedaży, nie zawsze radziła sobie tak dobrze. Nauka na błędach i jakość produktów przełożyły się jednak na sukces. Podobnie zresztą jak w przypadku marki PROSTO.

PROSTO - o marce

PROSTO to polska marka zajmujące się działalnością wydawniczą, a także produkcją ubrań. Firma powstała w 2000 roku w Warszawie z inicjatywy rapera Wojciecha "Sokoła" Sosnowskiego początkowo jako wytwórnia muzyczna związana jedynie z nurtem muzyki hip-hopowej. W 2003 roku marka rozszerzyła swoją działalność o produkcję ubrań. W skład marki wchodzą obecnie dwie linie: Prosto Label i Prosto Wear.

Kampanię wizerunkową linii Vistula oraz Prosto/Prosto oraz Vistula oraz kilka zdjęć z lookbooka znajdziecie w naszej GALERII>>>