Mario to prawdziwy popkulturowy fenomen. Popularność niewysokiego, ubranego na czerwono i obdarzonego charakterystycznymi wąsami hydraulika wykracza daleko poza świat gier komputerowych. Nawet ktoś, kto nigdy nie miał w ręku kontrolera do Nintendo Entertainment System (ani żadnej innej konsoli), z pewnością kojarzy tę postać. Mario niedawno pobił rekord najdrożej sprzedanej gry komputerowej w historii, a teraz pojawił się w nowym dla siebie miejscu – na smartwatchu stworzonym przez TAG Heuer.

TAG Heuer x Super Mario Limited Edition (bo taką nazwę nosi zegarek) to zapowiedź współpracy pomiędzy szwajcarską a japońską firmą, która jest zapowiadana jako „długoterminowa”. Symbole charakterystyczne dla serii gier z Mario w roli głównej znajdują się nie tylko na tarczy (o której za chwilę). Litera „M” zdobi koronkę zegarka, a na bezelu umieszczono gwiazdkę, rurę oraz grzybek. Co ciekawe, obecność Mario na zegarku nie jest kwestią jedynie kosmetyki. Zadaniem zegarka jest bowiem zachęcanie użytkownika do zwiększania aktywności fizycznej i podczas gdy inne smartwatche robią to poprzez wibrację i wyświetlanie prostych komend typu „rusz się!”, w zegarku z wąsatym hydraulikiem zaimplementowano coś, co można określić prostym systemem progresji znanym z gier komputerowych. Każdy dzień jest niejako nowym poziomem gry. Im bardziej aktywny jest użytkownik, tym bardziej animowana staje się tarcza zegarka Mario. Rano Mario salutuje noszącemu na powitanie, ale w miarę upływu dnia i wzrostu aktywności, noszący odblokowuje kolejne „nagrody”, którymi są nowe animacje.

Gdy nawiązaliśmy współpracę z Nintendo, od razu pomyśleliśmy o Mario. Nie chodzi tylko o to, że to niezwykle popularna postać. Mario jest superaktywną postacią, której wytrwałość i wytrwałość wyciągają go z każdej sytuacji, więc doskonale pasuje do TAG Heuer Connected. Dzięki temu smartwatchowi z limitowanej edycji Super Mario można dodać trochę zabawy i oryginalności do swoich aktywności.

– powiedział Frédéric Arnault, CEO TAG Heuer.

Zegarek, którego koperta ma średnicę 45 milimetrów, jest wykonany ze stali nierdzewnej i jest sprzedawany z dwoma wymiennymi paskami w kolorze czerwonym: jednym skórzanym, drugim gumowym. Powstanie zaledwie 2000 sztuk, które będą dostępne w sprzedaży w wybranych sklepach TAG Heuer od 15 lipca.