Zegna znana jest z tego, że od ponad 100 lat dostarcza elegancką odzież dla kolejnych pokoleń mężczyzn. Teraz marka stara się zachęcić do otwartej rozmowy na temat tego, czym jest dziś męskość. Jak sama podkreśla, nie ma jednoznacznych odpowiedzi na to pytanie, ani żadnych śmiałych stwierdzeń. Za sprawą swojej nowej kampanii stara się raczej zadawać pytania i wspierać dialog.

„What Makes a Man” jest taką platformą do dyskusji; może nawet pewną prowokacją. Zegna zdaje sobie sprawę, że potrzeba odwagi, by wyrazić nowy rodzaj męskości, który być może różni się od wyidealizowanych wersji obowiązujących od wielu dekad. Z głębokim szacunkiem dla tej odwagi, Zegna, marka zakorzeniona w krawiectwie i rzemiośle, przyjmuje ideę męskości, która jest jednocześnie płynna, wrażliwa i jednoznaczna.

Marka wierzy, że ta odwaga jest dziś niezbędną częścią męskości. Nie tylko do wyłamywania się z konwencji, ale także do podejmowania ryzyka. Nawet jeśli wiadomo, że rezultatem może być porażka. Dla Zengi to właśnie Mahershala Ali jest kimś, kto dobrze wpisuje się w nową męskość. W końcu to wszechstronny aktor, który przedstawił i ucieleśnił wiele odcieni męskości.

To wszystko da się zauważyć w towarzyszącej kampanii kolekcji. Znajdziemy w niej m.in. camelowy blezer, swetry z różnych materiałów (kaszmir, wełna z Alpaki), bawełniane spodnie, kurtki przeciwdeszczowe, płaszcz czy buty typu oxford. Ubrania są gustowne, utrzymane raczej w stonowanych kolorach, ale niepozbawione też bardziej niekonwencjonalnych wzorów, które zahaczają o streetwear. Można powiedzieć, że w dobry sposób wpisują się w styl nowoczesnego mężczyzny, który lawiruje pomiędzy formalnym i casualowym stylem. Tu możecie zobaczyć kolekcję