Lotus Evora GT: osiągi

Lotus za sprawą Evory GT zastąpił modele Evora Sport 410 i Evora 400. Nowe dzieło brytyjskiego producenta jest jeszcze szybsze i jeszcze mocniejsze od swoich poprzedników. A to za sprawą 3,5 litrowego, 24-zaworowego silnika V6. Do tego Lotus postanowił zaopatrzyć Evorę GT w kompresor firmy Edelbrock, znanej w Stanach Zjednoczonych z modyfikowania widlastych jednostek napędowych. 

Do tego 6-biegowa manualna skrzynia biegów, ze specjalną chłodnicą, aby zmiana biegów w nowej Evorze GT była jeszcze bardziej precyzyjna. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen i ultralekkie nadwozie wykonane z aluminium, dodatkowo połączone z epoksydową żywicą, by wzmocnić sztywność podwozia. Wszystko to pozwoliło wyciągnąć z Evory GT 416 KM  i 430 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu nowy Lotus rozpędzi się do pierwszej setki w 3.8 sekundy. A, właśnie: ten samochód waży tylko 1400 kg! Czy Lotus zwariował?

Lotus Evora GT: design i wnętrze

Nie do końca. Kiedyś Lotus znany był z produkowania aut, które wyśmienicie się prowadziły, lecz miały wnętrze wykonane w spartański sposób. Kierownica, zegary i drążek do zmiany biegów - to by było na tyle. W przypadku nowej Evory GT Lotus mocno się napocił, by wnętrze było równie zjawiskowe, co osiągi i sylwetka, o której będzie za chwile. 

Tutaj brytyjski producent nie oszczędzał. Sportowe siedzenia Sparco ze wzmocnieniami z włókna węglowego. Reszta paneli w Alcantarze połączonej z carbonem. 7-calowy ekran z nawigacją satelitarną, kamerą cofania i systemami Android Auto i AppleCarPlay. Nieźle, jak na bardzo rasowe auto sportowe!

A jak jest na zewnątrz? Tutaj jest równie imponująco, jak w środku. Jak już wspomnieliśmy, nadwozie wykonane jest z mieszanki aluminium i żywicy spoksydowej. Sam profil auta wykonano tak, by uzyskać jak najmniejszy opór powietrza przy jednoczesnym wysokim docisku. A to w dużej mierze za sprawą dodatków z włókna węglowego, które nie tylko korzystnie wpływają na wygląd auta, lecz także mają swoje zastosowanie w praktyce, przy wspomnianym docisku. 

Dodając do tego 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu, hamulce AP Racing, opony Michelin Pilot Sport Cup 2 i tytanowy wydech otrzymujemy kompletny samochód, który sprawdzi się zarówno w mieście i na torze.

Lotus Evora GT: kiedy będzie dostępny?

Lotus deklaruje, że Evora GT w cyklu mieszanym spali około 20 litrów paliwa na sto kilometrów. To dosyć wysoki wynik, lecz pamiętajmy o specyfikacji technicznej tego auta. Cena ma wynosić 96,950 dolarów. Auto będzie dostępne w USA i Kanadzie w przyszłym roku. Data europejskiej premiery nie jest jeszcze znana.