Od 1 lipca 2019 roku to właśnie Felipe Oliveira Baptista będzie przygotowywał nowe kolekcje dla Kenzo. Urodzony w 1975 roku Baptista dotychczas najbardziej jest znany z tego, że od 2010 do 2018 roku był dyrektorem kreatywnym Lacoste.

Wybraliśmy Felipe z racji tego, że ma globalne podejście do mody – powiedziała dyrektor generalna Kenzo, Sylie Colin. Ma 360-stopniową kreatywną wizję i będzie nadzorował kierunek artystyczny na całym świecie, zajmując się zarówno kolekcjami, jak i komunikacją Kenzo – dodała.

Kim jest Felipe Oliveira Baptista?

Felipe Oliveira Baptista jest absolwentem Kingston Univeristy w Londynie. Od wielu lat mieszka w Paryżu. Oprócz wspomnianej wyżej pracy w Lacoste, wcześniej związany był z takimi markami jak Max Mara, Christophe Lemaire oraz Cerruti. Przez 10 lat (od 2003 do 2013 roku) prowadził markę pod własnym nazwiskiem. W tamtym okresie otrzymał też dwie nagrody: Hyères i ANDAM. W 2006 roku został poproszony przez Uniqlo o stworzenie kapsułkowej kolekcji. W 2009 roku miał swój pierwszy pokaz podczas paryskiego tygodnia mody.

CZYTAJ TEŻ: Moda męska: Dior na sezon wiosna/lato 2020 [GALERIA]

Jednak swoją markę musiał zamknąć, by poświęcić się całkowicie projektowaniu dla Lacoste. Baptista miał znaczący wpływ na to, że marka z koszulkami do tenisa zmieniła się w konkretnego gracza w segmencie streetwearowym. Kolekcje Portugalczyka charakteryzowały się swobodnym sportowym charakterem i przy okazji udowadniały, że nie zapomina o kwestiach ekologicznych. Kubełkowe kapelusze, anoraki i odważne grafiki były podstawowymi elementami jego ostatnich kolekcji dla Lacoste. Na sam koniec bycia w tamtej firmie nawiązał współpracę z Supreme.

Patrząc na jego resume, nic dziwnego, że Baptista przejmie stery w Kenzo. Pierwsze projekty dla marki pokaże w lutym. Wtedy przekonamy się, jak Baptista zaznaczy swoją obecność w domu mody założonym przez Kenzo Takadę.