Raport Luxury Resale Report 2019 ujawnił, że najczęściej wyszukiwaną marką w ciągu roku było Gucci. Włoski dom mody zanotował w tym segmencie wzrost o 78 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Akurat to nie powinno nikogo dziwić, bowiem Alessandro Michele znakomicie zarządza tą marką. Na pewno wie, w którą grupę wiekową trafić, bowiem zainteresowanie Gucci najszybciej rośnie u ludzi w wieku 18-34 lat, czyli wśród przedstawicieli pokolenia millenialsów.

Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Louis Vuitton i Chanel. Jednak ta pierwsza marka zwiększyła swoją przewagę nad drugą o niesamowite 225 proc. Wśród pięciu najpopularniejszych marek są jeszcze Prada i Hermès. Na następnych miejscach mamy kolejno Fendi, Christian Dior, Valentino, Christian Louboutin i Balenciagę.

„Gucci z powodzeniem stworzył markę, która odzwierciedla wartości rosnącej społeczności” – wyjaśnił Rati Levesque, dyrektor operacyjny The RealReal. „Firma podjęła odważne decyzje, takie jak zrezygnowanie ze sprzedaży futer, angażuje się w akcje społeczne, czy wspiera walkę o równość płci. To, w połączeniu ze śmiałym maksymalizmem, który wciąż wydaje się wyjątkowy na tle zatłoczonej konkurencji walczącej o konsumentów z pokolenia millenialsów, sprawiło, że Gucci jest luksusową marką nowej generacji” – dodał.

CZYTAJ TEŻ: Oto najgorętsze marki na świecie. Kto na szczycie rankingu?

Co ciekawe, największy roczny wzrost odnotowano jednak w Balenciadze, na którą popyt wzrósł o 102%, co pomogło jej uzyskać pozycję dziesiątej najczęściej wyszukiwanej marki. Dior i Fendi, siódma i szósta najczęściej wyszukiwana marka, również odnotowały znaczny wzrost – odpowiednio o 95% i 94%.

Streetwear wciąż mocny

Odzież sportowa czy po prostu streetwear z wyższej półki wciąż nie daje się zepchnąć w kwestii popularności. Wyszukiwanie w tym segmencie wzrosło o 281% rok w porównaniu z poprzednim rokiem. Za ten wzrost po raz kolejny odpowiedzialni są młodsi ludzie, bo 38% zainteresowania tą kategorią pochodzi od osób w wieku 18–34 lat. Najpopularniejszymi markami są kolejno Yeezy, Off-White, Nike, Supreme oraz Adidas.

Mania na logo zdobywa nową kategorię

Innym ciekawym wnioskiem wypływającym z raportu Luxury Resale Report 2019 jest to, że logomania zdobywa w tym roku nowe terytorium, czyli domy konsumentów. The RealReal stwierdził, że sprzedaż artykułów domowych z logo za pośrednictwem ich platformy wzrosła w przeciągu roku niemal sześciokrotnie niż w przypadku produktów bez logo. Najczęściej wyszukiwane marki w kategorii domowej to Louis Vuitton, Hermès i Goyard, a następnie Gucci i Chanel.

To wszystko tylko pokazuje, jak mądrze dziś wiele marek modowych potrafi określić, do kogo kieruje swoje produkty. A millenialsi są za pan brat z luksusem. Tu możecie obejrzeć i przeczytać cały raport.