Infiniti zniknie z Europy Zachodniej - powody decyzji

Nie można odmówić Infiniti pięknej stylistyki i fantastycznego wnętrza. Przekonałem się o tym sam, gdy niedawno miałem okazję przejechać się modelem Q60 z dwulitrowym silnikiem pod maską. Auto świetnie się prowadziło, a środek był tak fajnie wykończony, że nie chciałem z tego samochodu wysiadać! Każdy posiadacz Infiniti zgodzi się ze mną w tym miejscu - te auta są po prostu świetne. Dlaczego więc producent zamierza zakończyć sprzedaż w Europie Zachodniej?

Jednym z powodów jest problem ze spełnieniem wymogów emisji spalin CO2. Tutaj Infiniti ma spory ból głowy. Restrykcji WLTP nie spełnia żaden zaprojektowany przez producenta silnik, w tym najnowsza konstrukcja: VC-Turbo. W obliczu tego w wielu krajach Europy Zachodniej na pojazd nałożony byłby dodatkowy podatek w wysokości 10 tys. euro. 

Infiniti słabo się sprzedaje!

Kolejnym powodem planowanego wycofania Infiniti ze sprzedaży w Europie Zachodniej ma być bardzo słaba sprzedaż. Ciężko mi to zrozumieć, ale taka jest niestety szara rzeczywistość „luksusowego Nissana”. Dla przykładu, w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii Infiniti łącznie sprzedało tylko 750 aut! W samej Europie Zachodniej łącznie sprzedano niecałe 6 tys. samochodów.

W obliczu złej sytuacji Infiniti zapowiedziało zakończenie sprzedaży swoich aut w Europie Zachodniej po 1 kwietnia 2020 roku. Marka ma dalej kontynuować dystrybucje w Europie Wschodniej. Ponadto w obliczu całej sytuacji wdrożono plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie się na atrakcyjniejszych dla Infiniti rynkach, czyli Ameryce i w Chinach. 

Miejmy nadzieję, że Infiniti wyjdzie w pewnym momencie na prostą i ruszy z dystrybucją w Europie na nowo. Bo te auta są naprawdę wyjątkowe!