Urus wzbudził wiele kontrowersji. W dobie ciągle rosnącej popularności SUV-ów i Crossoverów Lamborghini postanowiło pójść w segment aut terenowych i oczywiście opinia publiczna z pogardą spojrzała na bardzo ciekawą koncepcję, jako na chęć „dorobienia się” w bardzo popularnym segmencie. Ale czy to źle? Włoski producent po raz kolejny sprowokował swoich krytyków przedstawiając Huracana Sterrato. Czym on właściwie jest?

Huracan Sterrato: supersamochód rajdowy

Huracan jest młodszym bratem Aventadora, następcą Gallardo. Poprzeczka była postawiona bardzo wysoko, lecz Lamborghini ze swoich obowiązków wywiązało się fenomenalnie. Znużeni torowymi właściwościami Huracana klienci mogą teraz zaopatrzeć się w jego „uterenowioną” wersję.

Wzmocniona karoseria, większe, mięsiste koła, podwyższone zawieszenie i LED-owe reflektory na krótkiej masce - Huracan aż krzyczy do nas, że jest gotowy na podbijanie nierównych bezdroży. Miłośnicy off-roadu ze skrzywieniem przyjęli informację, że Lamborghini nie zaopatrzyło Sterrato w dieslową V-ósemkę. Zatrzymano oryginalny silnik, 5,2 litrowe V10 produkujące 630 koni. Bardzo nam się to podoba. 

Zmiany nie dotyczą tylko kosmetyki. Inżynierowi przerobili układ napędowy, by Huracan Sterrato nie tylko był efektowny, ale i funkcjonalny. Zmieniono także system LDVI (Lamborghini Dinamica Vaicolo Integrata). W skrócie, poprawiono stabilizację, by zapobiec nadsterowności. Ponadto usprawniony system pomoże przekazać większy moment obrotowy i ogólnie usprawni działanie napędu na tył. 

Zmiany nie tylko na zewnątrz

Prześwit podniesiono o 47 milimetrów względem bazowego modelu. Do tego duże, 20-calowe felgi z mięsistymi oponami przygotowanymi do off-roadu. Dodatkowo wzmocniono podwozie, które w kontakcie z nierównym podłożem mogłoby ulec uszkodzeniu. Filtr powietrza i inne układy dolotowe są opakowane materiałami z włókna węglowego, by nie zapchać nic błotem.

Zmiany zastosowano także wewnątrz. Fotele z włókna węglowego, aluminiowe panele podłogowe, czteropunktowe pasy i klatka bezpieczeństwa. Laborghini Sterrato jest pełnoprawnym samochodem rajdowym - tak, producent z Włoch zaprojektował rajdówkę. Psst! Obecnie to tylko samochód koncepcyjny, lecz kto wie co szykuje nam Lamborghini?