Włoski dom mody zaprosił twórców z całego świata do udziału w drugiej fazie ich Instagramowego projektu #24HourAce. Wykorzystując jako motyw przewodni słynne sneakersy Ace, artyści stworzyli krótkie filmy lub animacje odzwierciedlające sposób, w jaki cyfrowy krajobraz ewoluował w ciągu ostatnich trzech lat. Czemu trzech lat? Bowiem właśnie w 2016 roku miała miejsce pierwsze akcja #24HourAce. Co ciekawe, w tamtym projekcie oprawę wizualną stworzyła również polska artystka Rita Zimmermann.

CZYTAJ TEŻ: Kampania Gucci na jesień/zima 2019. Alessandro Michele zabiera nas do przeszłości mody [GALERIA]

Tym razem wśród twórców współpracujących z Gucci znajdziemy multimedialnych artystów, specjalistów od kolażu oraz reżyserów z doświadczeniem w animacji poklatkowej i tworzeniu animowanych dzieł sztuki. „Ich praca ma inny charakter niż pierwszy rozdział projektu, bowiem odzwierciedla zmiany dokonane w sferze cyfrowej dzięki technologii, a w szczególności w kwestii rozwoju treści związanych z ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response, samoistna odpowiedź meridianów czuciowych)” – oświadczyło Gucci.

W projekcie wzięli udział m.in. argentyński projektant animacji komputerowej Esteban Diacono, którego prace są dziwnie niepokojące, czy Daniel Lam z Hong Kongu, animator 3D, tworzący kolorowy, stylizowany świat. Z kolei Didi Rojas z Nowego Jorku wytwarza ceramiczne rzeźby butów, a Japonka Kensuke Koike tworzy surrealistyczne kolaże fotograficzne. Wszystkie te projekty są nader frapujące. Na stronie gucci.com możecie dowiedzieć się więcej o twórcach, którzy wzięli udział w drugim #24HourAce.

Jest to już trzecia akcja Gucci, o której piszemy w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Najpierw był niezwykły hołd dla historii mody w kampanii na jesień/zima 2019, a potem kapsułowa kolekcja, która jest prawdziwym manifestem. Trzeba przyznać, że Alessandro Michele i jego team w niesamowity sposób potrafią przyciągać uwagę. Takiej kreatywności i pomysłowości marketingowej większość firm może im pozazdrościć.