Gucci wypuszcza ostatnio jedną kapitalną kampanię za drugą. Na początku sierpnia pojawiła się kolejna, tym razem promująca pierwsze uniwersalne perfumy Gucci dla kobiet i mężczyzn. W kampanii Memoire d’une Odeur nie mogło zabraknąć Harry’ego Stylesa, czyli twarzy włoskiej marki i zarazem muzy Alessandro Michele.

CZYTAJ TEŻ: Harry Styles w kampanii dla Gucci na wiosnę i lato 2019 [GALERIA]

W krótkim filmiku, w którym słychać genialny utwór „In Every Dream Home a Heartache” Roxy Music i jak na dłoni czuć ducha lat 70., z klasą zaprezentowano nowy eliksir marki, zapach zaprojektowany w taki sposób, aby wykraczał poza specyficzne dla płci ograniczenia związane z produkcją wody kolońskiej i perfum.

„Pomyślałem, że w gruncie rzeczy perfumy to coś, co – nawet gdy zamkniesz oczy –  przenosi Cię w określony moment czasu i przestrzeni” – powiedział Alessandro Michele. Kiedy zaczął pracować nad Gucci Memoire d’une Odeur, próbował „przywołać wspomnienie zapachu, którego nie można łatwo zidentyfikować; zapachu hybrydowego, który tak bardzo jak to możliwe przypomina pamięć”.

Zapach perfum Gucci

Z czego w takim razie składa zapach Mémoire d’une Odeur? Odnajdziemy tam zaskakujący dodatek, bo rumian rzymski. Delikatności dodają koralowe płatki jaśminu z Indii, a głębi piżm. Kolejnymi składnikami są sandałowiec i cedr. Wszystko kończy nuta słodkiej wanilii. To wszystko zostało skomponowane przez mistrza perfumiarstwa – Alberto Morillasa.

„Musiałem bardzo dokładnie przemyśleć, dlaczego Alessandro wybrał rumianek. Kiedy zacząłem pracować nad tym składnikiem, zrozumiałem go” – powiedział Morillas. „Nikt tego wcześniej nie zrobił. Rumianek jest znany na całym świecie. Każdy go kiedyś wąchał. Pozostał marzeniem, wspomnieniem z dzieciństwa, niekiedy ponadczasowym, lecz nigdy nie pojawił się w perfumach. Ten kwiat jest bardzo niedoceniany, a jest rośliną o wyjątkowym profilu olfaktorycznym” – dodał.

Flakon i opakowanie

Warto też wspomnieć o tym, jak prezentują się flakon i opakowanie. Michele odkrył flakon perfum Gucci w stylu vintage, który stał się źródłem inspiracji dla Gucci Mémoire d’une Odeur. Flakon ma wyrafinowany kształt prążkowanej kolumny ze starożytnego świata. Jego masywne przejrzyste szkło ma jasnozielony odcień i wieńczy go błyszczący złoty korek. Na obramowanej złotem etykiecie widnieje logo Gucci i nazwa zapachu.

Samo opakowanie pochodzi z przeszłości. Inspirowane jest starymi perfumami Gucci z początku lat 90. „Nie chciałem, żeby flakon miał kształt zbyt kobiecy lub nader męski, ponieważ ten zapach może być wybierany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn” – powiedział Alessandro Michele.

Gucci Memoire d’une Odeur – ile kosztują perfumy?

A tak przedstawiają się ceny za trzy różne pojemności perfum Gucci:

Gucci Mémoire d’une Odeur, 40 ml - 309 zł

Gucci Mémoire d’une Odeur, 60 ml - 349 zł

Gucci Mémoire d’une Odeur, 100 ml - 475 zł