GT Speed na specjalnym filmie

Wraz z rozpoczęciem dostaw nowego Continentala GT Speed do klientów, Bentley Motors prezentuje nowy film, który precyzyjnie pokazuje możliwości samochodu. „Continental Drift” został nakręcony na Sycylii podczas Global Media Drive. Zdjęcia powstały na terenie opuszczonej bazy lotniczej NATO Comiso Air Station. Zbudowano tam specjalny tor w stylu Gymkhana, który umożliwił zademonstrowanie sportowych osiągów najszybszego samochodu marki.

Kiedy nasz zespół odkrył Comiso Air Station, wiedzieliśmy, że premiera GT Speed musi się odbyć właśnie tam. Driftujący żółty Continental na płycie opuszczonej bazy lotniczej to doświadczenie, które zostanie z nami na dłużej, ale dzięki niemu udało nam się pokazać jak dynamiczny jest najlepszy ground tourer na świecie.

– powiedział Mike Sayer, Szef Działu Komunikacji Bentley Motors.

Materiał został nakręcony przez wielokrotnie nagradzanego producenta filmów motoryzacyjnych Davida Hale’a, wspieranego przez doświadczonych pilotów dronów oraz kamerzystę i fotografa Marka Fagelsona. W niektórych scenach pojawiają się także członkowie zespołu komunikacji Bentley Motors.

„Continental Drift” prezentuje GT Speeda jako jednego z najszybszych i najbardziej dynamicznych grand tourerów na świecie. W filmie pojawia się także R-Type Continental z 1952 roku, samochód z kolekcji Bentley Heritage, który w swoim czasie był najszybszym czteromiejscowym samochodem na świecie. Design R-Type Continentala był również inspiracją dla GT Speed.

Bentley Continental GT Speed – specyfikacja i osiągi

Sam producent twierdzi, że to najzwinniejszy i najbardziej sportowy drogowy Bentley, jaki kiedykolwiek powstał. Patrząc na jego specyfikację trudno w to nie uwierzyć. Pod maską znajduje się bowiem silnik W12 o pojemności 6 litrów, wyposażony w dwie turbosprężarki. Generuje on aż 650 koni mechanicznych i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. A jak to się przekłada na osiągi? Cóż, sprint od zera do setki trwa niespełna 4 (a dokładnie – 3,6) sekundy, a GT Speed jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 335 kilometrów na godzinę. Silnik łączy się z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów z dwoma sprzęgłami, a o skuteczne hamowanie dbają węglowo-ceramiczne hamulce z dziesięciotłoczkowymi zaciskami.

Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, co zauważalnie zwiększa zwinność i sterowność pojazdu. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku, co koła przednie, poprawiając tym samym stabilność jazdy.

Najnowsza generacja Continentala GT Speed to pierwszy samochód marki w którym zastosowano elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (eLSD). Aby zapewnić lepszą przyczepność w niekorzystnych warunkach drogowych oraz zwiększoną stabilność w zakrętach, został on dostrojony do systemu kontroli trakcji. Dodatkowo, w trybie SPORT eLSD, układ kierowniczy i system Bentley Dynamic Ride pracują razem, dzięki czemu dostarczają dodatkowych emocji z prowadzenia samochodu.