MERCEDES-BENZ: Formułą 1 na wypoczynek

Powiedzenie, że „bez gwiazdy nie ma jazdy” już dawno weszło do potocznego języka. Odwiedzając sklep internetowy Mercedesa okazuje się, że nie tylko nie ma jazdy, ale także nie ma czasu, okularów, tekstyliów, damskich torebek i wielu innych ważnych dla elementów czy akcesoriów. W dobrym tonie jest więc mieć na sobie koszulkę z trójramienną gwiazdą na piersi, kubek termiczny, czapeczkę i ręcznik plażowy i z takim zestawem możemy spokojnie odpoczywać w jednym z polskich czy zagranicznych letnich kurortów. A wybieraliście kiedyś kolor lakieru pod kolor paznokci waszej partnerki? Mercedes poszedł krok dalej i oferuje w swoim sklepie lakier do paznokci w odcieniu „Jupiterrot”, który znajdziecie choćby na modelach CLA, B-Klasse, czy AMG GT-R. Mercedes to także Formuła 1. Fani Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa z pewnością znajdą tu coś dla siebie. W oficjalnym sklepie dostępny jest na przykład pakiet czapek z daszkiem na każdą okazję, zapakowanych w gustowny futerał. Prawdziwą gratką będzie jednak zegarek z serii Tag Heuer Carrera special edition Lewis Hamilton. Ten chronograph nosiłbym z dumą osobiście, bo sam jestem fanem talentu brytyjskiego kierowcy. Znakiem naszych czasów jest błyskawicznie postępująca cyfryzacja. I tu Mercedes także stanął na wysokości zadania proponując klientom szereg aplikacji ułatwiających życie i łączenie się z systemem multimedialnym samochodu. Jest więc aplikacja, dzięki której możemy namierzyć samochód, ale jest i taka, dzięki której dostaniemy się do auta bez potrzeby posiadania kluczyka.

AUDI: przewaga dzięki elegancji

A co, jeśli jestem fanem „czterech pierścieni”? Producent samochodów z Ingolstadt wie doskonale, że nie może go zabraknąć na rynku gadżetów i przygotował dla swoich fanów szereg propozycji, za pomocą których błyskawicznie zostaniemy zidentyfikowani przez innych fanów Audi. Możemy na przykład zamówić obudowę kluczyka w kolorze lakieru naszego auta i dodatkowym napisem „quattro”. To oczywiście ma sens jedynie w przypadku, gdy nasze Audi ma napęd na wszystkie koła. Prawdziwy fan marki nie kupi jednak nigdy samochodu z napędem na jedną oś. Audi od lat stawia na technologię, a prawdziwym hitem w tym sezonie są słuchawki Bluetooth B&O z serii Audi Sport. Absolutnym „must have” prawdziwego fana jest także czapeczka, brelok z nazwą modelu i zegarek. Mnie najbardziej do gustu przypadł Chrograph Audi Luminous z kopertą z satynowanej stali szlachetnej i mechanizmem Miyota Citizen S620, na pasku ze skóry cielęcej w kolorze oliwkowym. Właściciel „czterech pierścieni” ma naturalnie rodzinę, którą chciałby bezpiecznie i komfortowo przewozić. W ofercie sklepu są więc nie tylko foteliki, ale także kocyk, śpiworek dla niemowlaka z gekonem (symbolem quattro), pluszowa kierownica, zawieszka i body niemowlęce Racing Queen, dzięki którym maluchom podróż minie przyjemniej.

BMW: sportowo w stronę biznesu

Jeśli już zaglądalem do sklepów Mercedesa i Audi, to nie mogłem zapomnieć o trzecim z „wielkiej niemieckiej trójki” – BMW. Producent z Monachium wydaje co roku pięknie ilustrowany katalog, w którym znajdziecie wszystko, co potrzebne, by modnie i elegancko identyfikować się z logo kręcącego się śmigła. Moją uwagę zwróciła seria kurtek, na podpinkach których widnieją wizerunki ulubionych modeli. BMW, choć mocno zakorzenione w sporcie, kreuje się na firmę bezpośrednio związaną z biznesem. To dobry kierunek, a kolekcja gadżetów, które możemy postawić w gabinecie czy na biurku przyprawia o zawrót głowy. Wszelkiego rodzaju torby biznesowe, walizki podróżne, portfele, czy organizer na biurko i podkładka pod myszkę - wszystko to możecie mieć z logo BMW. Nie można zapomnieć o etui na telefon wykonanym z włókna węglowego, a także futerale na laptopa i tablet. Producent z Monachium zachęca nas, żebyśmy zawsze mieli coś przy sobie z logo ukochanej marki, dlatego proponuje, abyśmy podczas chłodnych wieczorów w ogrodzie zawsze mieli przy sobie kocyk lub narzutkę na plecy, kubek termiczny z aromatyczną herbatą i oczywiście gustowny parasol, gdyby trzeba było uciekać przed deszczem. A może lubicie grać w golfa? Nic prostszego… Z katalogu wybierać możecie pełne zestawy ubiorów, buty i torby na kije z logo BMW i „M”. Na najmłodszych czekają naturalnie elektryczne pojazdy przypominające prawdziwe samochody i motocykle, a także seria plecaków, kasków i rowerów. Wszystko po to, by od najmłodszych lat kształtować grono przyszłych klientów BMW.

SKODA: na rowerowych szlakach

Czeska marka motoryzacyjna od lat związana jest z kolarstwem. Co roku możemy oglądać samochody Skoda asystujące najważniejszemu wyścigowi kolarskiemu – Tour de France. Nie dziwi więc fakt, że tworząc akcesoria dla swoich klientów producent poszedł w stronę sportów rowerowych. Na dedykowanej stronie znajdziecie więc pełną gamę strojów kolarskich, koszulki rowerowe, czapki, kaski i bidony. Naturalnym jest także, że dostaniecie tam także narzędzia i przybory rowerowe, okulary, czy rękawiczki i skarpetki z logo „We love cycling”. To wszystko byłoby jednak niczym, gdybyśmy nie mogli sami poczuć się jak zawodnicy wyścigów kolarskich, więc ubrani i wyposażeni w odpowiednie „toolsy” wybieramy z katalogu fantastyczny rower! Wybór pojazdów jest szeroki – od podstawowych modeli MTB dla początkujących, po wyczynowe maszyny, którymi możemy eksplorować najdalsze zakątki otaczającego nas krajobrazu. Moją uwagę zwróciły dwa modele: pierwszy to szosowy rower Road Elite, występujący w trzech rozmiarach ramy, wykonanej naturalnie z carbonu. Zestaw zawiera wszystko oprócz… pedałów, które dokupić musimy już sami. Drugim modelem jest MTB29, także wykonany z carbonu. Ten duży rower waży jedynie 11,9 kg, więc bez problemu zarzucicie go na plecy i przeniesiecie na szczyt, z którego potem naturalnie zjedziecie… Dla bardziej leniwych fanów Skoda przygotowała serię rowerów elektrycznych, więc każdy znajdzie coś dla siebie, pod warunkiem, że lubicie przebierać się w obcisłe rowerowe spodenki.

PORSCHE: i w domu, i w biurze

Producent samochodów sportowych z Zuffenhausen, jak mało który z producentów świadomy jest swojej popularności wśród wszystkich ludzi na świecie, ze wszystkich warstw społecznych i wszystkich kategoriach wiekowych. Nie dziwi więc fakt, że liczba akcesoriów tekstylnych i gadżetów technologicznych jest praktycznie nieskończona. Wchodząc na stronę sklepu Porsche poczułem się znów jak nastolatek, biegający po sklepie z zabawkami: koszulka, kurtka, czapka, okulary, otwieracz do butelek w kształcie centralnej śruby zabezpieczającej koło, czy korek do wina. Mało? To może podpórka na książki w kształcie tarczy hamulcowej? Schładzacz do wina? Młynki do soli i pieprzu, filiżanki, miseczki, zestaw talerzy z logo RS? Po co jeździć do Ikei, skoro wszystko można zamówić w sklepie Porsche? Jest jednak coś, co sprawiło, że znów miałem 7 lat. Tym czymś jest soundbar z limitowanej serii zamknięty w oryginalnym tłumiku wraz z końcówkami pochodzącym z Porsche 911 GT3. Ten sprzęt będzie ozdobą każdego eleganckiego salonu, ale nie pełni on jedynie roli przycisku do papieru. 911 Soundbar Black Edition to zaawansowany technicznie sprzęt o mocy 200 W, który wypełni wnętrze czystym i dynamicznym dźwiękiem. Wyposażony jest w technologię aptX® umożliwiającą bezstratne bezprzewodowe przesyłanie dźwięku, z regulacją tonów niskich i wysokich, dekoderem Dolby® Digital, DTS TruSurround™, przetwarzaniem sygnału Virtual Surround, wyświetlaczem LED, dźwiękiem Virtual-Surround i stereo, funkcją LipSync do precyzyjnej synchronizacji mowy oraz zdalnym sterowaniem. Do kompletu koniecznie musicie dokupić fotel biurowy RS oraz wykonany z włókna węglowego i anodowanego aluminium spojler pochodzący z modelu Porsche 911 GT3 Cup, spełniający rolę półki ściennej!

Gadżety z logo marek samochodowych

Po takiej dawce emocji nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zaprosić Was do sklepów swoich ukochanych marek motoryzacyjnych. Każdy z producentów ma coś wyjątkowego dla swoich fanów i bez problemu wybierzecie coś dla siebie. A może szukacie prezentu dla kogoś, kto jest motoryzacyjnym maniakiem? Gadżety z logo marek samochodowych na pewno trafi w jego gusta. Rynek jest pełen kubków, pasków, torebek i etui do telefonów z symbolami Mercedesa, Audi, Posche Skody, Fiata czy Ferrari. I nic nie wskazuje na to, żeby szykowała się na nim jakakolwiek stagnacja.