Forma do lata - pełna mobilizacja!    

Do lata już coraz bliżej, a u niektórych z nas forma i sylwetka wciąż „zimowa”. Nadprogramowe kilogramy, słaba kondycja, widoczne niedoskonałości. Niezależnie od wyzwania, z jakim przyjdzie się zmierzyć, spełnienie marzenia do wakacji nadal jest możliwe. Podstawą jest precyzyjnie określony cel i plan działania na najbliższe miesiące. Kiedy liczy się czas, trzeba sięgnąć po rozwiązania, które przynoszą maksymalne efekty w jak najkrótszym czasie i nie tylko zajmą się spaleniem kalorii, lecz także polepszeniem kondycji, która przyda się podczas wakacyjnych szaleństw. - Intensywny trening interwałowy całego ciała to najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy chcą zobaczyć zmiany w swojej sylwetce jak najszybciej. Podczas sesji treningowej tego typu w Orangetheory Fitness możliwe jest spalenie od kilkuset do nawet 1200 kcal w 60 minut. To rezultat trudny do osiągnięcia przy tradycyjnym treningu. – mówi Mariusz Szewczyk, trener w Orangetheory Fitness. - Trenujemy z wykorzystaniem pulsometrów, które śledząc w czasie rzeczywistym pracę naszego serca, pomagają zawsze ćwiczyć na 100% możliwości, ale bez przeciążenia organizmu. – dodaje.           

Forma do lata - turbo obroty

Wysoka intensywność treningu poprawia kondycję, wytrzymałość i podkręca spoczynkowy metabolizm. Celem 60 minutowych zajęć jest spędzenie odpowiedniej ilości czasu w strefie powyżej 84% maksymalnego tętna – w strefie pomarańczowej lub czerwonej. Efekt? Nawet do 1200 spalonych kcal w ciągu jednej sesji. To jednak nie wszystko. Dzięki tak intensywnemu treningowi możliwe jest aktywowanie efektu EPOC – naturalnego, biologicznego sprzymierzeńca w walce z tkanką tłuszczową, który jest aktywny nawet przez 36 godzin po zakończeniu ćwiczeń. Przy ćwiczeniach 3-4 razy w tygodniu, efekty szybko mogą być spektakularne. 

Forma do lata - droga do efektu WOW

Spalenie 1200 kalorii w ciągu jednej sesji treningowej to ogromny wydatek energetyczny dla każdego organizmu, którego naturalną konsekwencją jest… głód. To właśnie najbardziej newralgiczny moment, który potrafi zadecydować o efektowności aktywności fizycznej. - Są osoby, które pomimo ciężkiej pracy na siłowni lub w klubie fitness, nie widzą efektów. Popełniają one często podstawowy, strategiczny błąd. – opowiada dietetyk Michał Wrzosek. - Intensywna aktywność fizyczna traktowana jest jako usprawiedliwienie do przyjmowania nadmiernej liczby kalorii, co prowadzi do przybierania na wadze. Aby treningi przynosiły szybkie rezultaty, musimy wesprzeć je odpowiednią dietą – taką, która nas nasyci, a jednocześnie nie „przeładuje” organizmu. – wyjaśnia Wrzosek.  Każdy organizm jest inny i ma indywidualne potrzeby żywieniowe, dlatego ryzykowne jest korzystanie z gotowych diet i samodzielnego wykluczania określonych składników żywieniowych (np. węglowodanów) z diety. Najbezpieczniejszym i najlepszym sposobem na jej zbilansowanie jest konsultacja z dietetykiem, który stworzy dietę odpowiadającą naszym potrzebom, smakom i… możliwościom czasowym. 

Forma do lata - trening dla każdego

Odliczanie ostatnich dni do lata zostało rozpoczęte i tylko od nas samych zależy, co z tym zrobimy. Dodatkową inspiracją do pracy nad sobą są miejsca, w których nie czujemy się pozostawieni sami sobie. W Orangetheory Fitness treningi realizowane są w grupie, pod okiem profesjonalnego trenera, który prowadzi zajęcia, wspiera i czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń. Dodatkowo, możemy liczyć na najlepszego doradcę - nasze serce. To dzięki wykorzystaniu pulsometrów monitorujących jego pracę, trening dopasowywany jest do każdego, niezależnie od aktualnej kondycji, wieku, płci czy celu. Z zalet pomarańczowego treningu korzystają zawodowi sportowcy, pasjonaci zdrowego stylu życia, osoby powracające do formy po długiej przerwie, a także seniorzy. - Istnieje mit, że intensywne treningi interwałowe są tylko dla osób wysportowanych. Dobrze dobrane są świetnym rozwiązaniem dla każdego. Trening z pulsometrem to bardzo bezpieczna forma ćwiczeń. Nie dość, że pomaga zmaksymalizować efekty w jak najkrótszym czasie, to jeszcze nie pozwala przeforsować organizmu. – wyjaśnia Mariusz Szewczyk, trener Orangetheory Fitness. Trening interwałowy angażuje wszystkie grupy mięśni i wspiera pracę nad kondycją. W końcu najważniejsze i na lato i na co dzień, jest dobre samopoczucie i energia do tego, aby po prostu więcej korzystać z życia!