O kontrowersyjnym filmie pisaliśmy już na łamach ELLEMAN.pl. Zdania ekspertów, których poprosiliśmy o komentarze, były podzielone... Bloger Jakub Roskosz stwierdził, że jeśli reklama Gillette godzi w męskość, to chyba naprawdę jesteśmy świadkami poważnego kryzysu męskości. Z kolei zdaniem publicysty Łukasza Adamskiego, spot jest bardzo ideologiczną reklamą, naznaczoną wizerunkiem mężczyzn wyjętym z broszurek feministycznych.

Edgar Watches - reklama

Teraz zamieszanie - dosyć pragmatycznie, przyznajemy - postanowiła wykorzystać firma Edgar Watches, produkująca zegarki. Hasło najnowszej kampanii marki brzmi: "What is a man. A response to Gillette", a opublikowany w Internecie klip bezpośrednio nawiązuje do pomysłu Gillette.

W reklamie widzimy - jak tłumaczy producent - mężczyzn, dzięki którym świat staje się lepszy. Dlatego w klipie wystąpił strażak, górnik oraz ojciec niepełnosprawnego dziecka. Ujęciom towarzyszą statystyki. Dowiadujemy się z nich, że 79% wszystkich ofiar zabójstw to mężczyźni. Albo że 80% samobójców to panowie. Dosyć odważne - i coś nam się wydaje, że nie znajdujące odzwierciedlenia w rzeczywistości - dane.

Ta reklama spodobała się mężczyznom dużo bardziej - wystarczy zerknąć na komentarze pod filmem. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że to popadanie ze skrajności w skrajność...